Abdulfettah Efendi`nin mimaride bulunan celî sülüs yazı örnekleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
19. yy.'in ikinci yarısından itibaren celi yazıda Mustafa Rakım Efendi'nin üslubu ile birlikte Kazasker Mustafa İzzet Efendi tavrı devam ederken Abdulfettah Efendi ile Rakım'ın üslubu daha da canlanmıştır. Çünkü Abdulfettah Efendi mimaride en fazla yazısı bulunan hattatlardandır. Aynı zamanda Mustafa Rakım'ı en iyi anlayanlardan birisi olarak da gösterilebilir. Talik yazıda daha çok Yesarizade tarzında eserler veren Abdulfettah Efendi celi sülüste zaman zaman Mahmud Celâleddin ekolünden etkilenmiş olsa da genel olarak Rakım'ı takip eden eserler vermiştir. Bu çalışmada Abdulfettah Efendi'nin hayatı kaynaklardan ve arşiv belgelerinden araştırılarak mimaride bulunan celi sülüs yazıları incelenmiştir. While Kazasker Mustafa İzzet Efendi style was attending to the style of Mustafa Rakım Efendi in the jalî writing since the second half of the 19th century, Rakım's style was refreshed with Abdulfettah Efendi. This is largely due to Abdulfettah Efendi being one of the top calligraphers who has works in architecture. He can also be described as the one who understands Mustafa Rakım's style the best. Although he gave more works in the style of Yesarizade in ta'lik writing, most of his works in jalî thuluth follows Rakım's style despite occasionally being influenced by the Mahmud Celaleddin School. In this study, life of Abdulfettah Efendi is investigated from various sources and archive documents, and his jalî thuluth works in architecture were chronologically presented and examined in terms of aesthetic criteria of calligraphy.
Collections