Otel işletmelerinde gıda lojistiği ve tedarik zinciri yönetimi stratejileri: Bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Rekabet koşulları gün geçtikçe farklılaşmaktadır. Eskiden kaliteli ve uygun fiyatlı ürün sunmak müşteri çekmek için yeterli olurken günümüz koşullarında yetersiz hale gelmiştir. Rekabet artık bitmiş ürün üzerinden değil; ürünün müşteriye ulaşacağı hat boyunca hizmet sunan tüm iş ortaklarının içinde yer aldığı süreçler üzerinden yaşanmaya başlamıştır. Bu iş ortakları arasında tedarikçiler, üreticiler, taşıyıcılar, dağıtıcılar ve onların da kendi iş ortakları yer almaktadır. Rekabet; tüm bu ortakların işbirliği içerisinde iş süreçlerini yerine getirmeleri ile sağlıklı bir şekilde yürütülebilecektir. İşte bu noktada sürdürülebilir rekabet avantajını sağlamak için karşımıza tedarik zinciri yönetimi kavramı çıkmaktadır. Araştırmanın konusu Konya ilinde yer alan otel işletmelerinin gıda lojistiği gerçekleştirirken yöneticilerin uyguladıkları tedarik zinciri yönetimi stratejilerine göre tedarik zinciri performanslarının farklılık gösterip göstermediğinin tespitidir. Bu tespiti yaparken otel sınıflandırmaları ve yöneticilerin yönetim fonksiyonları algıları da göz önünde bulundurulmuştur. Otel işletmesi yöneticilerine etkin bir tedarik zinciri yönetimi ile işletmelerine sağlayabilecekleri kazançları göstermek araştırmanın amaçlarındandır. Uygulamada, anket çalışması bölgede yer alan 24 otel işletmesine ulaştırılmış ancak 18 işletmedeki 146 adet üst, orta ve alt düzey yönetici araştırmaya katkı sağlamıştır. Elde edilen veriler frekans dağılımı, aritmetik ortalama, student t testi, tek yönlü varyans analizi, Kruskal Wallis testi, Conover-Iman testleri ile analiz edilmiştir. Değişkenler arasındaki ilişkiler ve etkiler sırasıyla korelasyon ve regresyon analizleri ile tespit edilmiştir. Analiz neticesinde, otel işletmelerinde tedarik zinciri yönetimi stratejileri ile tedarik zinciri performansı arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu ilişki neticesinde tedarik zinciri stratejilerinin uygulama düzeyi arttıkça tedarik zinciri performansının da arttığı görülmüştür. Anahtar kelimeler: Otel İşletmesi, Gıda Lojistiği, Tedarik Zinciri Stratejisi, Tedarik Zinciri Performansı. As days pass conditions of competition change. In the past, offering products and services with good quality and proper prices was enough for customer traction but it is not enough under today's conditions. Competition began to be made not through the end product but through the processes including all business partners that are providing services along the way of the product towards to customer. These business partners are suppliers, manufacturers, transporters, distributors and also their own business partners. Competition can be performed properly when all these partners fulfill their business processes in concert. At this point, we come across with supply chain management term for providing sustainable competition advantage.The subject of this research is to determine if the supply chain performances of hotel establishments located in city of Konya differ from each other according to the applied supply chain strategies of the managers. The hotel classifications and the management functions perception of the managers have been taken in the consideration during the research.In this study, a survey has been sent to 24 hotel facilities which are located in the region but 146 low-level, mid-level and senior managers of 18 facilities have contributed to the study. Obtained data have ben analyzed with frequency distribution, arithmetic average, student t test, one way variance analyze, Kruskal Wallis test and Conover-Iman test. The relationship and effects between the variances have been determined –in order- by correlation and regression analyzes. With this analyze, it has been come to the conclusion that, in accommodation facilities there is a positive and significant relationship between supply chain strategies and supply chain performance. As a result of this relationship, it has been observed that as the supply chain strategy application level increases, the supply chain performance increases as well.Key Words: Hotel Establishment, Food Logistics, Supply Chain Strategy, Supply Chain Performance
Collections