Kişilik özelliklerinin girişimcilik yetkinliği üzerinde etkisi sürecinde üniversite koşullarının moderatör rolünün irdelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz yükseköğretim kurumları yoğun rekabet ortamında iş ve sanayi dünyasının beklentileri doğrultusunda donanımlı bireyler yetiştirmekte sorunlar yaşamaktadır. Bu durum, üniversitelerin üç temel yapı taşı olan eğitim, araştırma ve toplumsal katkı hizmetlerini, çağın beklentilerine cevap verebilir şekilde yönetebilmeyi ve sürdürülebilir hale getirmeyi ve bu doğrultuda bu hizmetleri yeniden düzenlemeyi son derece önemli hale getirmiştir. Bu çalışmada, kişilik özelliklerinin girişimcilik yetkinliği üzerinde etkisi sürecinde girişimci-yenilikçi üniversite koşullarının moderatör rolünün irdelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla anket yöntemiyle elde edilen veriler SPSS 24.0 paket programıyla analiz edilmiş ve üniversite öğrencilerinin kişilik özellikleri, girişimci-yenilikçi üniversite koşullarına ilişkin algıları ve girişimcilik öz-yetkinlikleri arasındaki ilişkilerin demografik, aile, çalışma/iş durumu ve teknoloji faktörleri açısından nedensel ve ilişkisel tarama modelleri ile incelenmiştir. Bu bağlamda Türkiye'nin büyük üniversitelerin birinde saha araştırması yapılmış öğrencilere anket uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, üniversite koşullarının kişilik özellikleri ile girişimcilik yetkinliği arasında moderatör etkisi bulunmamaktadır. Bununla birlikte araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin girişimci-yenilikçi üniversite koşullarına ilişkin algılarının ve kişilik özelliklerinin girişimcilik yetkinliklerini anlamlı düzeyde yordadığı görülmüştür. Öğrencilerin girişimcilik yetkinlikleri en güçlü şekilde yordayan değişkenin kişilik özellikleri olduğu görülmüştür. Ayrıca araştırmada öğrencilerin girişimcilik yetkinliklerin demografik, fakülte, bölüm, sınıf, aile, çalışma/iş durumu, teknolojiye ilgi duyma ve teknoloji alanında proje yapma faktörleri açısından anlamlı farklılıklar göstermektedir. Today, higher education institutions have difficulty in training qualified individuals in line with the expectations of the business and industrial world in fierce competition environment. This has made it quite important to manage and sustain the three basic building blocks of universities which are education, research and social contribution services in a way they can meet the expectations of the age, and to rearrange these services accordingly. In this study, it is aimed to examine the moderator role of entrepreneur-innovative university conditions in the process of the effect of personality traits on entrepreneurial competence. For this purpose, the data obtained by the survey method were analyzed with SPSS 24.0 program and investigated with relational and causal screening models regarding students' personality traits and their perceptions related to entrepreneurial-innovative university conditions; and regarding demographic, family, work / job status of the relationships between entrepreneurship self-competence, and technology factors. In this context, the field research was performed in one of the biggest universities in Turkey and the survey was applied to students. According to the results of the research, it was seen that the students' perceptions related to entrepreneurial-innovative university conditions and their personality traits significantly predicted their entrepreneurial competencies. It was determined that university conditions did not have a moderator effect on the effect of personality traits on entrepreneurship competence. In addition, the entrepreneurial competencies of the students show significant differences in terms of demography, faculty, department, class, family, working / job status, interest in technology and doing project in the field of technology.
Collections