İnsan kaynakları yönetiminde eğitim ve geliştirmenin örgütsel körlük ve örgütsel sessizliğe etkilerinde örgütsel öğrenmenin aracılık rolü: Turizm sektöründe bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz bilgi ve teknoloji çağında, işletmelerin rekabet avantajı elde edebilmeleri için geleneksel yönetim tekniklerinin yerine modern yönetim tekniklerinin kullanılması işletmeler açısından büyük önem taşımaktadır. Aksi halde işletme hastalıklarına yakalanma olasılıklarının arttığı görülmektedir. Örgütsel körlüğe yakalanan yöneticilerin problemlere çözüm üretemedikleri, teknolojik yeniliklere ayak uyduramamaları ve bu nedenle işletmelerin uzun veya kısa vadeli sıkıntı yaşamalarına sebep olmaktadır.Aynı şekilde örgütsel sessizliğe yakalananların ise, işletme veya işleri ile ilgili düşünce veya kaygılarını sessiz kalmalarına sebep olmaktadır. Ayrıca bilinmesi gerekir ki, örgütsel sessizliğin işletme yararına kullanıldığında olumlu sonuçlar da doğurmaktadır. Çalışanların işletme menfaatlerini korumaları için sessiz kalmaları işletmeler açısından olumlu bir hal almaktadır. Bunların kontrol altına alınabilmeleri için, çalışanların işletme amaçları doğrultusunda gerekli görülen alanlarda eğitim ve geliştirme faaliyetleri ile desteklenmeleri gerekmektedir. Bu çalışmanın amaçları dâhilinde, eğitim ve geliştirmenin örgütsel körlük, örgütsel sessizlik ve örgütsel öğrenme; örgütsel öğrenmenin örgütsel körlük ve örgütsel sessizlik; örgütsel sessizliğin örgütsel körlük üzerindeki etkileri araştırılmış ve pozitif ve anlamlı ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, eğitim ve geliştirmenin örgütsel körlük üzerindeki etkisinde örgütsel öğrenmenin tam aracılık rolü oynadığı, eğitim ve geliştirmenin örgütsel sessizlik üzerindeki etkisinde örgütsel öğrenmenin kısmi aracılık rolü oynadığı tespit edilmiştir. In today's information and technology era, in order to have competitive advantage, using modern management methods instead of traditional ones is very important for establishments. Otherwise, it is seen that the probability of contracting enterprise disease increases. Managers suffering from organizational blindness could not find solution to problems, lag behind technological innovations and therefore they cause enterprises have difficulties in the long or the short term. On the other hand, managers suffering organizational silence remain silent by not telling their anxieties over their enterprises and actions. Organizational learning and educational and developmental activities having supportive qualities which enable employees generating innovational ideas and sharing them with their enterprises and which avail on offering solutions to probable difficulties, are used for enterprises who are serving individuals to develop themselves. Within the scope of the purposes of this study, the effects of education and development on organizational blindness, organizational silence and organizational learning; the effects of organizational learning on organizational blindness and organizational silence; the effects of organizational silence on organizational on organizational blindness have been analyzed and it is ascertained that they have a positive and significant relationship between each other. Moreover, it is confirmed that the organizational learning has a full mediating role on the effect of educational and developmental activities on organizational blindness, and the organizational learning has a semi mediating role on the effect of educational and developmental activities on organizational silence.
Collections