Trafik güvenliğine yönelik yürütülen sosyal sorumluluk kampanyaları: Konya örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanların toplu yaşamaya başladıkları yıllardan itibaren karşılaştıkları temel sorunlardan biri olan trafik kazaları, hızlı nüfus artışı, iletişim, ulaşım ve otomotiv teknolojilerindeki gelişmelerle etkisini giderek arttırmaktadır. Trafik kazaları sonucu maddi ve manevi kayıplar meydana gelmektedir. Bu durum dünyada ve ülkemizde bulunan kurum ve kuruluşların trafik güvenliği konusunda bilinç oluşturmak ve farkındalık yaratmak amacıyla sosyal sorumluluk kampanyalarına yönlendirmiştir. Günümüz toplumunda artık bireyler toplumsal problemlerin çözümü noktasında yönetim kadar işletmeleri de sorumlu görmektedir. İşletmelerin topluma kattıkları değerlidir. İşletmeler toplum nezdinde bir değer yaratabilmek için sosyal sorumluluk kampanyalarına önem vermektedir. Bu durum işletmelerin halkla ilişkiler faaliyetlerinde değişime neden olmuş ve işletmeler daha fazla sosyal sorumluluk kampanyalarına önem vermeye başlamıştır.Bu tez çalışmasındaki amacımız; Konya'da yaşayan vatandaşların trafik güvenliğine yönelik yürütülen sosyal sorumluluk kampanyaları ile ilgili bakış düzeyini belirlemeye yönelik bir çalışmadır. Bu doğrultu da elde edilecek bulgulardan hareketle çözüm önerileri sunulacaktır.Anahtar Sözcükler: Trafik, Trafik Kazaları, Trafik Güvenliği, Sosyal Sorumluluk, Halkla İlişkiler. Traffic accidents, one of the main problems faced by people since the beginning of collective life, are increasing their impact with rapid population growth, developments in communication, transportation and automotive technologies. As a result of traffic accidents, material and moral losses occur. This situation led the institutions and organizations in the world and our country to social responsibility campaigns in order to raise awareness and create awareness about traffic safety. In today's society, individuals see businesses as responsible for the solution of social problems. The contribution of businesses to society is valuable. Businesses attach importance to social responsibility campaigns in order to create value for the society. This has led to changes in the public relations activities of enterprises and businesses have begun to give more importance to social responsibility campaigns.Our aim in this thesis is; It is a study aimed at determining the level of view of the citizens living in Konya regarding the social responsibility campaigns conducted for traffic safety. Based on the findings to be obtained in this direction, solutions will be presented.Key Words: Traffic, traffic accidents, traffic safety, social responsibility, public relations.
Collections