Yerli turistlerin algıladıkları hizmet kalitesinin destinasyon imajına ve tekrardan ziyaret etme niyetlerine etkileri: Afyonkarahisar ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, seyahat acenteleri tarafından gelen yerli turistlerin termal konaklama işletmelerinde algıladıkları hizmet kalitesinin destinasyon imajına ve tekrardan ziyaret etme niyetlerine etkisini ölçmektir. Çalışmanın örneklemini ise Afyonkarahisar ilinde bulunan Merkezde beş, Gazlıgöl bölgesinde üç ve Sandıklı bölgesinde ki üç otelden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini farklı cinsiyet, yaş, eğitim, gelir ve seyahat amacı edinmiş toplamda 440 gönüllü katılımcı oluşturur. Katılımcılara demografik sorular dahil olmak üzeri 59 soru yöneltilmiş ve cevaplanması istenmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin analizi, SPSS 21.0 programı kullanılarak yapılmış olup verilerin analizinde, frekans, regresyon, Mann whitney u testi ve Kruskal Wallis analizi yöntemleri kullanılmıştır. Toplamda 29 hipotez ve sorudan oluşan çalışmada, temel amaca uygun hipotezlerin hepsinde pozitif etki gözlemlenmiştir. The aim of the study is to measure is The Effects of Local Tourists'Perceived Service Quality on Destination Image and Revisit Intention. The sample of the study consisted of five hotels in Afyonkarahisar, three in Gazligol region and three hotels in Sandikli region. A total of 440 volunteers with different gender, age, education, income and travel objectives were included in our study.59 questions were asked to the participants, including demographic questions. The data were analyzed by using SPSS 21.0 program and frequency, regression, Mann - whitney u test and Kruskal Wallis analysis were used to analyze the data. Our study consisted of 29 hypotheses and questions. In a total of 29 hypotheses and questions, a positive effect was observed in all of the main hypotheses.
Collections