Cumhuriyet sonrası Türk resminde Konya izlenimleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Konya, sosyo-kültürel açıdan Türkiye'nin önemli büyük kentlerinden birisidir. Selçuklu ve Osmanlı medeniyetlerinin bırakmış olduğu kültürel olguların şehrin kimliğine katkısı büyük olmuştur. Özellikle kentin mimarisinde Selçuklu ve Osmanlı dönemi eserlerinin izlerini görmek mümkündür. Konya, mimari dokusuyla Türk resim sanatında önemli bir yer edinmiştir. Cumhuriyet Sonrası Türk Resim sanatında yansıyan şekliyle `Cumhuriyet Sonrası Türk Resminde Konya İzlenimleri` isimli araştırmanın tez konusu olarak seçilmesi uygun görülmüştür. Bu bağlamda Konya mimarisini eserlerinde tema edinen sanatçılar araştırılmış ve ilgili eserleri incelenmiştir.Bu amaç doğrultusunda Türk Resim sanatında batı anlayışına dönük resim anlayışı Cumhuriyet'in kurulmasından sonra ki dönemde gerçekleştirilen Yurt gezileriyle birlikte içinde İstanbul, Bursa, Ankara vb. Kentlerin dışında Anadolu kentlerinin resim sanatına konu edilmesi gerçekleşmiştir. Söz konusu araştırmaya sınırlılık olarak Türkiye Cumhuriyetin kuruluş tarihi ile başlanılmış ve günümüze değin geçen süreç ele alınmıştır. Ancak araştırmaya alt yapı oluşturması açısından Konya Mimarisine ait tek minyatür olan Matrakçı Nasuh'un `Konya Minyatürü` isimli eserine de değinilmiştir. `Cumhuriyet Sonrası Türk Resminde Konya İzlenimleri` isimli araştırma kapsamında Ferruh Başağa, Mehmet Büyükçanga, Hüseyin Elmas, Hüseyin Fırat Çeteci, Saim Özeren, Zeki Kocamemi, Refik Epikman, Şefik Bursalı, Halit Bardakçı, İlham Enveroğlu, Salih Nuri Urallı, Şehabeddin Uzluk, Nesip Koçer, Muhsin Kaleli, İbrahim Çoban gibi sanatçıların eserlerinin incelenmesi konunun içeriği açısından gerekli görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Kent, Konya Kenti, Konya Mimarisi, Türk Resim Sanatı.Hasan IŞIKKonya-2019 Konya is one of the major cities of Turkey socio-culturally. The cultural legacies left by the Selcuk and Ottoman civilizations have made a substantial contribution to the identity of the city. In particular, one can see the traces of works of Selcuk and Ottoman era in the architecture of the city. Konya has gained a significant place in the Turkish painting art by virtue of its architectural texture. It was deemed appropriate to choose as thesis topic the research entitled `Impressions of Konya in Turkish Painting After Republic` as reflected in the post-republican Turkish painting. In this context, artists who have treated architecture of Konya as their themes in their works and relevant works of theirs were investigated.A Western-oriented approach emerged in the Turkish Painting art after the establishment of the Republic and as a result of trips made across the Nation, Anatolian cities other than Istanbul, Bursa, Ankara etc. were treated as themes in Turkish painting. One limitation of the the research in question is that it begins with the establishment date of the Turkish Republic and covers the period up to the present time. However, Matrakçı Nasuh's work entitled `Konya Miniature`, which is the only work concerning the Archecture of Konya, was also dwelt upon to serve as a groundwork for the present study. It was considered to be necessary to investigate works of artists such as Ferruh Başağa, Mehmet Büyükçanga, Hüseyin Elmas, Hüseyin Fırat Çeteci, Saim Özeren, Zeki Kocamemi, Refik Epikman, Şefik Bursalı, Halit Bardakçı, İlham Enveroğlu, Salih Nuri Urallı, Şehabeddin Uzluk, Nesip Koçer, Muhsin Kaleli and İbrahim Çoban `within the scope of the study titled `Impressions of Konya in the Post-Republican Era Turkish Painting`. Key Words: City, The City of Konya, the Architecture of Konya, Türk Turkish Painting Art.Hasan IŞIK Konya-2019
Collections