Post-truth (Gerçek ötesi) kavramının yeni medya üzerinden incelenmesine yönelik uygulamalı bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde post-truth (gerçek ötesi), yeni bir kavram olarak ortaya çıkmış ve çalışma bu kavram ekseninde yazılmıştır. İnsanların post-truth çağla birlikte gerçeklik algısı ve yalanlara olan tutumlarının ne şekilde değiştiği değerlendirilmiştir. Yeni medya üzerinden kendini ifade etme imkanı bulan ve aktif izleyici durumuna gelen bireylerin değişimleri yine bu platformlar üzerinden gözlemlenebilmektedir. Bu noktada öncelikli olarak medyanın yapısı, işlevleri incelenmiştir. Bireylere medyanın ne açıdan avantaj ve dezavantaj sağladığı üzerinde durulmuştur. Post-truth çağın oluşmasının temelinde yatan sebepler anlaşılmaya çalışılmış ve bu çağa gelinmesinde etkisi olan birtakım olgulara yer verilmiştir. Post-truth çağda çok fazla dezenformasyon olmakta ve toplum yalan haberlere maruz kalmaktadır. Çalışmanın amaçları arasında yalan haberlerin yayınlanmasındaki motivasyonu ortaya çıkartmak, bu haberlere neden başvurulduğunu saptamak vardır. Hakikatin önemini yitirdiği dönemde medyaya olan güven de sarsılmıştır. Bu güvenin yeniden sağlanması ve yalan haberleri engellemek amacıyla doğrulama platformları kurulmuştur. 3 ana bölüm ve sonuç kısmından oluşan çalışmanın, 3. bölümünde doğrulama platformlarına yönelik bir araştırma yapılmıştır. Buna göre Teyit.org aracılığıyla, yanlış haber içerikleri nicel bir araştırmaya tabi tutulmuştur. 2018'de yayınlanan 67 haber analiz edilerek ne tür haber sitelerinde yayınlandığı, doğruluğu denetlendikten sonra yanlış olarak etiketlenen haber içeriklerinin yayından kaldırılıp kaldırılmadığı ve bu yalan haberleri yayınlayan sitelerin reklam durumları incelenmiştir. Ayrıca Facebook'ta bu haber içeriklerinin ne kadar etkileşim aldığı saptanmıştır. Araştırma, doğrulama sitelerinin haber siteleri üzerinde bir etkisi olup olmadığını da ortaya çıkaracaktır. Today, post-truth has emerged as a new concept and the study is written on the axis of this concept. People's perception of reality along with the post-truth era and how attitudes towards lies changed. The changes of individuals who have the opportunity to express themselves through the new media and become active audience can be observed again through these platforms. At this point firstly, the structure and functions of the media were examined. It has been emphasized that what were the advantages and disadvantages of the media to the individuals. The reasons underlying the emergence of the post-truth era were tried to be understood and some cases that had an impact on this era were included.In the post-truth era there is a lot of disinformation and the society is exposed to fake reports. The aims of the study are to reveal the motivation of the publication of fake news and to determine why these reports are applied. When the importance of the truth is lost, the confidence in the media has been shaken also. Fact-checking platforms have been established to restore this trust again and prevent fake news. This study consists of three main sections and a conclusion, in the third section a research was conducted for the fact-checking. Accordingly, through Teyit.org, the wrong news contents were subjected to a content analysis. 67 news content analysis published in 2018 was examined on what kind of news sites were published. After the fact-checking, it was searched whether the news contents were removed from the publication and the advertising status of the sites that published these reports were investigated. In addition, Facebook has appointed how much of this news content interacts. Research, will also expose whether fact-checking sites have an impact on news sites.
Collections