Kültürel pazarlama yönetimi ve Türkiye`de kültürel pazarlama eğilimleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küresel rekabetin hız kazandığı günümüzde küresel şirketler artık doğrudan yatırımlarla, ya da franchising gibi yabancı sermaye yatırımı yöntemleri ile farklı coğrafyalara ulaşmaktadır. Bu yöntemleri uygulayan küresel şirketlerin farklı coğrafyalardaki çeşitli faktörleri göz önüne alması oldukça büyük önem taşımaktadır. Bu faktörlerden bir tanesi ise kültürel etkenlerdir. Küresel bir şirketin faaliyette bulunacağı ülkedeki kültürel öğeleri göz önüne alması başarı faktörünü arttırmaktadır. Kültürel faktörlerin küresel pazarlarda dikkate alınması kültürel pazarlama yönetiminin gelişmesine sebep olmuştur. Bu araştırmada kültürel pazarlama yönetimi ve Türkiye'de kültürel pazarlama eğilimleri incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda Türkiye'de kapsamlı bir şekilde faaliyetleri olan iki küresel işletme McDonalds ve Coca Cola'nın kültürel pazarlama eğilimleri ele alınmıştır. Her iki işletmeninde Türkiye'deki kültürel pazarlama faaliyetleri kültürel öğeler kapsamında incelenmiştir. Araştırma sonucunda iki işletmeninde kültürel pazarlama eğilimleri olduğu fakat Coca Cola'nın bu eğilimlerde daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. At our modern days when global competition accelerates, global companies are now reaching different geographies with direct investments or foreign capital investment methods such as franchising. It is extremely important for global companies that implement these methods to take into account the various factors in different geographies. One of these factors is cultural factors. When a global company considers cultural assets in the country where it will operate, the success factor increases herewith. The consideration of cultural factors in global markets has led to the development of cultural marketing management.In this study, cultural marketing management and cultural marketing trends in Turkey has been examined. In accordance with this purpose, cultural marketing trends of McDonald's and Coca-Cola, two global companies that has overall activities in Turkey, has been discussed in detail. Cultural marketing activities in Turkey of both companies has been analyzed within the scope of cultural assets. As a result of analysis, it has been figured out that both companies have cultural marketing tendencies, but Coca-Cola has been found more effective in these tendencies.
Collections