Postmodern filmlerde popüler kültür ve tüketim kültürü: Dövüş Kulübü ve Truman Show
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yaşamımızın her alanında etkisi göze çarpan popüler kültür ve tüketim kültürü özellikle kitle iletişim araçlarının da etkisiyle birlikte günümüzde hızlı bir şekilde yaygınlaşmaktadır. Popüler kültüre ve tüketim kültürüne yönelik yaklaşımlar pek çok alanı içermektedir. Bu olgulara yönelik olumlu ve olumsuz bakış açıları ile birlikte konunun ele alınması oldukça önemli ve gereklidir. Popüler kültür ve tüketim kültürü kitle iletişim araçları vasıtasıyla, özellikle sinema aracılığı ile kolay bir şekilde kitlelere ulaşma, yayılma ve hatta nüfuz etme olanağı bulmuştur. Popüler kültür ve tüketim kültürünün kurulmasında merkezi bir yer işgal eden kitle iletişim araçları bireyin varoluş sebebi haline gelen tüketim olgusunun devamını sağlayabilmek açısından önemli bir yer tutmaktadır. Kültürümüzün yeniden üretilmesi ve şekillenmesi bakımından sinema günlük yaşantımızın içerisinde önemli bir yere sahiptir. Kitle iletişim araçları insanları tüketime özendirirken aynı zamanda da popüler kültürü oluşturan yeni tüketim kanalları yaratmaktadır. Postmodern çağ olarak adlandırılan içinde bulunduğumuz bu dönem, toplumsal ilişkilerde popülere ve tüketime dayanan bir kültür anlayışın ivme kazanmasında büyük bir etkiye sahiptir. Postmodernizm ve küreselleşmenin de etkisiyle birlikte sonsuz bir satın alma duygusu ve davranışı oldukça yaygınlaşmıştır. Bu bağlamda Dövüş Kulübü ve Truman Show filmleri incelenmiştir. Bu iki film üzerinde yapılan incelemeler neticesinde popüler kültür ve tüketim kültürüne ait ögelerin kullanıldığı görülmüştür. Popular culture and consumer culture having remarkable effects on every field of our lives are becoming widespread with especially the effect of mass media. Approaches on popular culture and consumer culture cover many fields. It is very important and necessary to handle the issue both with positive and negative perspectives.Popular culture and consumer culture through the mass media and especially the cinema has had the opportunity to reach, spread and even penetrate the masses easily. Mass media occupying a central place in the establishment of popular culture and consumer culture is of significant importance in terms of providing the continuance of consumption fact which has become the reason for existence. Cinema has an important place in our daily life with regard to reproducing and shaping our culture. Mass media encourage people to consume and at the same time create new consumption ways/channels which form the popular culture. This era called as postmodern age has an important effect on the fact that a culture based on popular and consumption has accelerated in social relations. The endless buying eagerness and behavior have become so widespread with the effect of postmodernism and globalization. In this context, Fight Club and The Truman Show movies were examined. As a result of the examinations made on these two films, it was observerd that elements of popular culture and consumer culture were used.
Collections