Kurumsal iletişim açısından Türkiye`deki üniversitelerin görsel kimlik yapılarının analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kurumsal iletişim açısından önem arz eden kurumsal kimlik ve görsel kimlik yapıları, gelişen teknolojik ivmelerle birlikte önem kazanmaktadır. Bu nedenle görsel kimlik oluşma süreçlerinde görülen anlamlandırma çabalarını kavramak, ele alınışını ve yerini görebilmek için öncelikle kavramsal tanım, amaç ve yöntemin açıklığa kavuşturulması gerekmektedir. Bu çalışmada, kavramlarla birlikte kurumsal kimlik kapsamında üretilen görsel eserlerin örnekleri incelenerek, çalışmanın temelini oluşturan yaratım süreçlerini analiz etmek, kurumsal yapı içerisinde yer alan vizyon, misyon, hedef ve amaçlar doğrultusunda sonuca tesir eden faktörleri ve başat etkileri amaca bağlı gelişen motif, sembol ya da imgelerin göstergebilimsel inceleme yöntemi ile çözümlenmesi amaç edinilmiştir. İmge ve sembol bağlamında oluşan göstergelerin çözümlenmesinde kurumsal yapının ne denli etkili olduğu, içsel bir dışavurum ya da özgün bir bilinçle mi ele alınıp işlendiğinin araştırılması hedeflenmiştir. Bu bağlamda seçili üniversitelerin logoları incelenerek, literatür taraması ve analizi yöntemiyle sonuca ulaşılmıştır. Çalışma sonucunda kimi görsel kimlik yapılarının sembol ya da imgelerle bir bilinçle ele alındıkları, kimi yapılarında plastik açıdan salt biçim ve form kaygısı ile ele aldıkları tespit edilmiştir.Bu çalışma ile üniversite amblemlerinin, üniversitenin vizyon, misyon, amaç ve hedeflerini yansıtmadaki başarısı ortaya konmuş, kurumsal kimlik ve görsel kimlik tutarlılığı saptanarak sonuca varılmıştır. Araştırmaya şekil veren bölümlerde ilk olarak birinci bölümle probleme ait tanım ve kavramlar ele alınmıştır. İkinci bölümde ise göstergebilimin tanımı, tarihçesi ve ilişkileri, göstergebilim ve eser incelenmesi kapsamında kuramsal ve kavramsal problemlere yer verilerek, konuya ait örnek eserlerdeki imge ve sembollerin göstergebilim sel çözümlemeleri yapılmıştır. Araştırmanın son bölümünde veriler değerlendirilerek, elde edilen nihai sonuçlar açıklanmıştır.Anahtar Kelimeler: Görsel kimlik, kurumsal kimlik, amblem, logo, sembol, göstergebilim Structures of institutional identity and visual identity, which are important for institutional communication are becoming more important according to the evaluation of technological acceleration. Because of this, to comprehend the explanation efforts that has been seen in visual identity forming ways, to see the explanation way and place, first it is necesssory to clearify the conseptual description, aim and method. In this study, examining the consepts, samples of the visual monuments which are produced according to the consepts and institutional identity we aimed to analyse the creation ways which were the basis of the study, to analyse the foctars that effecting the result according to vision, mission, target and aims which occur in the institutional structure and leading effects, design, symbol or images that developed depending on aim, by using semiological exam method. We aimed to analyse, if the institutional structure is important for analysing the signs which were formed according to images and symbols, if it is procossed with an interior reflect or a spesific consciousness. In this consistency, we get the result by examining the logos of the choosen universities, scaning and analysing the literature. At the end of the study, we identify that some of the visual identity structures are approached with the symbols or images with a consciousness, and some of them are approached with only shape and form care, from the plastical point of a view.With this study, we define that, to form a visual identity, university emblems (symbols) successfully reflect the vision, mission, aim and targets which form the institutional identity, and instittutional identity and visual identity is coherent.In the first part of the research, we approach the descriptions and consepts of the problem. In the second part, description, history and relations of semiology, theoretical and censeptual problems while semiological and monument detection were approached and semiological analysis of images and symbols of sample monuments which belong to the subject, was made. At the last part of the research, datas were evaluated and the last results were explained.Key Words: Visual identity, Institutional identity, emblem, logo, symbol, Semiology
Collections