E-öğrenmede öğrenci tutumu ve akademik başarı arasındaki ilişkide öğrenci duyuşsal özelliklerinin aracılık rolünün incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim, öğrenmeler yoluyla bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alanlarda gerçekleşmektedir. Duyuşsal giriş özellikleri %25 oranında başarıyı açıklama gücüne sahiptir. Öğrenmelerin elektronik ortamda gerçekleştirilmesi ile öğrencilerin e-derslere yönelik ilgi, tutum, beklenti, merak, heyecan, kaygı, akademik benlik ve öz-yeterlik gibi birçok duyuşsal özelliklerinin de dikkate alınmasını gerektirmektedir. Bu özelliklere göre yöntem, program, ders ve materyalin tasarlanmasını zorunlu kılmaktadır. Elektronik ortamdaki öğretim yönetim sistemlerinin, derslerin ve materyallerin tasarlanması, iletişim ve etkileşimin, uzaklık ve topluluk hissi, zamanında destek ve geri bildirimler ile öğrencilerin yetersiz konularda ön öğrenmelerle desteklenmesi öğrenci duyuşsal özellikleri ile ilişkilendirilmektedir. Öğrenci duyuşsal özelliklerini dikkate alan bir eğitim programı başarıyı da beraberinde getirecektir. Bu çalışmanın amacı, elektronik öğrenmede öğrenci duyuşsal faktörlerinin öğrenci tutumu ile akademik başarı arasındaki ilişkisinin yapısal eşitlik modeli ile incelenmesidir. Çalışmanın örneklemini Selçuk Üniversitesi, Necmettin ERBAKAN Üniversitesi ve KTO Karatay Üniversitesi uzaktan eğitim alan önlisans, lisans ve lisansüstü düzeyde 756 öğrencisi oluşturmaktadır. Veriler yüz yüze ve elektronik ortamda hazırlanan anketler aracılığıyla elde edilmiştir. Çalışma kapsamında oluşturulmuş model yardımıyla, öğrencilerin duyuşsal özelliklerinin öğrenci tutumu ve başarı arasındaki nedensel ve aracı ilişkileri ortaya konmuştur. Araştırmadan elde edilen bulgular, özyeterlik hariç öğrencinin e-öğrenmeye yönelik ilgi, beklenti, merak, akademik benlik, heyecan ve kaygısının öğrenci tutumu ile akademik başarısı arasındaki ilişkiye aracılık ettiğini göstermektedir. Education takes place in cognitive, affective and psychomotor areas through learning. Affective entry characteristics have the power to explain success by 25%. With the realization of the learning in electronic environment, it is necessary to take into consideration many affective charecteristics of students such as interest, attitude, expectation, curiosity, excitement, anxiety, academic self-concept and self-efficacy towards e-courses. According to these characteristics, methods, programs, courses and materials design are required. In the electronic environment, learning management systems, the design of lessons and materials, communication and interaction, sense of distance and community, timely support and feedback and students' support by insufficient subjects in pre-learning are associated with student affective characteristics. A Education program that takes into account the affective characteristics of students will bring success.The aim of this study is to investigate the relationship between student affective factors and academic achievement in electronic learning with structural equation model. The sample of the study consists of 756 students at the associate degreee, undergraduate and post-graduate level receiving distance education from Selçuk University, Necmettin ERBAKAN University and KTO Karatay University. In this study, the data were obtained through face-to-face and electronic questionnaires. With the help of the model formed within the scope of the study, the causal and mediator relations of the students' affective characteristics between student' attitude and academic achievement were revealed. Findings of the study indicate that the students' interest, expectation, curiosity, academic self-concept, excitement and anxiety towards e-learning mediate to relation between student attitude and academic achievement except self-efficacy.
Collections