Postmodern kurgu bağlamında Daniel Kehlmann`ın `Tyll` romanı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Avusturyalı-Alman yazar Daniel Kehlmann'ın 2017 yılında yayınlan en son eseri Tyll'in incelendiği bu çalışmada metne bağlı inceleme yöntemi olmak üzere çoğulcu araştırma metoduyla postmodern söylem özelliklerinin analizi amaçlanmakadır. Tyll, Otuz Yıl Savaşı ve Barok dönemden bir hikâyedir. Aynı zamanda eserin başkarakteri olan Tyll, eserde bütün öykülerde yer alan bir figürdür. Fakat eser ünlü hokkabaz hakkında yazılmış bir eser değildir. Kehlmann efsanevi Orta Çağ figürü ünlü hokkabaz Till ya da Thyl Eulenspiegel'i Otuz Yıl Savaşının Almanya'sına yerleştirerek Avrupanın siyasi ve entelektüel topoğrafyasını kararlı bir şekilde şekillendiren bir döneme hareket etmektedir. Bunu yaparken de Barok dönemi bir kahraman için tipik olan Tyll'e benzersiz nitelikler eklemekte ve sanatsal olarak iç içe geçmiş bir dünya canlandırmaktadır.İlk olarak bu çalışmada tez başlığında yer alan Tyll eseri ve yazarı Daniel Kehlmann ile igili bugüne kadar yapılan lisansüstü çalışmalar ile ülkemiz akademisyenlerinin makale ve bildirileri hakkında bilgiler verilmektedir. Daha sonra analizin yürütülmesi için gerekli olan teorik temeller aktarılmakta ve bu çalışma ile ilişkileri sunulmaktadır. Sunulan teoriler daha fazla içeriğe sahip olsalar da, kaynakların kendilerine atıfta bulunularak yalnızca analiz için yararlı olan yönler vurgulanmaktadır. Bu teorik bilgilere yardımcı olması adına Kehlmann'ın konuyla ilgili yaptığı açıklamalar da kullanılmaktadır.Postmodern edebiyat özelliklerine göre incelediğimiz çalışmada yazar Kehlmann ve eseri Tyll hakkında detaylı bir bilgi verildikten sonra çalışma, hangi satırların `üstkurmaca`, `metinlerarasılık`, `eklektiktizm`, `kitsch`, `çoğulculuk`, `yeni çağ`, postmodern gerilim/gizem` ve `postmodern kimlik` özelliklerini yansıttığı göstererek devam etmektedir. Daha sonra Tyll'den alıntılar kullanılarak yapılan tespitler ve analizler, teorik çerçevede ele alınan tezlere dayanarak yorumlanmaktadır. Sadece ilgili bölümler ele alındığından eserin bazı bölümleri analize dâhil edilmemiştir. Son olarak, analizi yapılan postmodern söylem özelliklerinin ve esere yansımasının genel bir değerlendirmesini ve bununla ilgili çıkarımları içeren `Sonuç` bölümü sunulmaktadır. In this study, where Austrian-German writer Daniel Kehlmann's latest work Tyll, which was published in 2017, is analyzed, is aimed to examine postmodern discourse features through textual analysis. Tyll is a story from the Thirty Years War and Baroque era. Tyll is a figure in all stories in the novel, but it is not a novel written about the famous juggler. Kehlmann bring the legendary, famous Medieval figure famous juggler Till or Thyl Eulenspiegel to Germany's Thirty Years War, which is a period that decisively shapes the political and intellectual topography of Europe. In doing so, he adds unique qualities to Tyll, typical of a Barock hero, and portrays an artistically intertwined world.Firstly, information about the novel Tyll and its autor Daniel Kehlmann, and post-graduate studies and articles of Turkey academicians are given. Then, the theoretical foundations required for conducting the analysis are introduced and their relations with this study are presented. Although the theories presented have more content, reference is made to the resources themselves, emphasized only those aspects that are useful for analysis. To help with this theoretical information, Kehlmann's explanations on these topics are also used.The study we examined according to the postmodern literary features, after gived detailed information about the author Kehlmann and his work Tyll, continues by showing, which lines reflect `metafiction`, `intertextuality`, `eclecticism`, `kitsch`, `pluralism`, `new age`, postmodern tension / mystery ` and `postmodern identity`. Then, the determinations and analyzes using quotes from Tyll are interpreted based on the theses dealt with in the theoretical framework. Some parts of the novel are not included in the analysis since only the relevant sections is handled with. Finally, the `Conclusion` section, which includes a general evaluation of the analyzed postmodern discourse features and its reflection on the work, is presented.
Collections