Siyasal iletişim kapsamında yeni medya iletişim araçlarının kullanımı: 24 haziran 2018 cumhurbaşkanlığı seçimleri örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnternet teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte, insanlığın en önemli gereksinimlerinden biri olan iletişim de şekil değiştirmektedir. Özellikle internetle ilgili olarak gelişen yeni medya ve yine bu bağlamda ele alabileceğimiz sosyal medya ağları iletişime katkı sunmaktadır. Bütün bu gelişmeler karşısında siyaset alanı da kendini yeni iletişim biçimlerine uyumlu hale getirmeye çalışmaktadır. Siyasal iletişim açısından; yaygınlık ve etkileşim özelliğinden ötürü yeni medya bir adım daha öne çıkmaktadır. Siyasi program ve vaatlerin, hedef kitleye en hızlı ve sağlıklı şekilde ulaşması için büyük bir çabanın gösterildiği seçim dönemlerinde bu mecra kullanım açısından önemini artırmaktadır. İnternet ve sosyal medya kullanıcılarının sayısındaki büyük artış, siyasetçileri geleneksel medyanın yanı sıra yeni medya alanına da teşvik etmiştir.Çalışma sosyal medya mecralarından Instagram ve Twitter'ın siyasal iletişim açısından, seçim dönemlerinde siyasetçiler tarafından kullanım biçimini göstermeyi amaçlamaktadır. 3 bölümden meydana gelen çalışmanın teori ve literatür kısmında siyasal iletişim ve yeni medya kavramları ele alınmaya çalışılmıştır. Çalışmanın araştırma kısmında ise 24 Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde Recep Tayyip Erdoğan ve Muharrem İnce'nin 4 Mayıs – 24 Haziran tarihleri arasındaki Instagram ve Twitter üzerindeki paylaşımları şekil ve konu yönünden incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Siyasal İletişim, Yeni Medya, 24 Haziran, Muharrem İnce, Recep Tayyip Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı In line with the development of internet technologies, the nature of communication, which is one of the most essential requirements of humanity, has been changing. The new media that especially develops with internet and the social media networks that we can contextualize contributes to the evolution of communication. In the light of these developments, political sphere struggles to adapt itself to the new forms of communication. In terms of political communication, the new media steps forward on account of its prevalence and interaction feature. During the period of elections in which the political programs and promises are needed to be reached the target audience in the fastest and healthiest way, this channel increases its importance. Significantly increasing number of internet and social media users has encouraged politicians to the use of new forms of media in addition to the traditional media forms. The study aims to demonstrate the usage of Instagram and Twitter by politicians as one of the social media channels with regards to political communication. In the theory and literature parts of the study, which actually consists of three chapters, the concepts of political communication and new media are attempted to be thoroughly discussed. In the research part of the study, the shares of Recep Tayyip Erdogan and Muharrem Ince on Instagram and Twitter between 4th of May and 24th of June during the presidential elections occurred in June 24th of 2018 were examined in absolute forms and arguments.Keywords: Political Communication, New Media, 24 June, Muharrem Ince,Recep Tayyip Erdogan's presidency
Collections