Browsing TEZLER by Title
Now showing items 3382-3401 of 7717
-
İşletmelerde kâr payı dağıtım politikalarını etkileyen işletmeye özgü ve makroekonomik faktörlerin belirlenmesi: Borsa İstanbul temettü endeksi üzerine bir uygulama
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-04-29)Kâr payı dağıtım politikası, kârın hissedarlara dağıtılması veya işletmede bırakılarak yatırım amaçlı kullanılması ile ilgili kararlar bütünü olup, işletmelerin arzu edilen performansa ve amaçlara ulaşabilmelerinde son ... -
İşletmelerde kriz ve yönetimi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İŞLETMELERDE KRİZ VE YÖNETİMİ ÖZET İşletmelerde Kriz ve Yönetimi adını taşıyan bu çalışmanın temel amacı etkisi ve sayısı her geçen gün artan kriz olgusunun araştırma kapsamına alınan Kayseri Gıda Sektörde Pastırma ve Sucuk ... -
İşletmelerde kriz yönetimi ve stratejisinin önemi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Ekonomik ve sektörel krizlerin küçük işletmeler üzerinde birçok olumsuz etkileri olmaktadır. Küçük işletmeler açısından krizle mücadele edebilmenin en geçerli yöntemlerinden birisi stratejik düşünebilme ve olayların stratejik ... -
İşletmelerde kriz yönetimi: Teori ve örnek uygulamalar
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
İşletmelerde kriz yönetimine ilişkin teorik ve uygulamalı bir çalışma
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
İşletmelerde kurumsal iletişim bağlamında web sayfaları (Örnek olay: Konya`da faaliyet gösteren işletmeler)
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İletişim teknolojilerindeki hızlı değişim, bilgiye erişim imkânlarının çoğalması, ürün ve hizmet farklılıklarının azaldığı bir rekabet ortamının oluşmasına neden olmuştur. Bunun sonucunda daha homojen bir yapıya sahip ve ... -
İşletmelerde mali risk ve riskin muhasebeleştirilmesi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-12-09) -
İşletmelerde müşteri ilişkileri yönetimi uygulamalarının tüketicilerin satın alma davranışlarına etkileri: Bankacılık sektöründe bir uygulama
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY)'nin işletmeler için önemi her geçen gün daha da artmaktadır. Artan rekabet, bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve küreselleşmenin etkisiyle birlikte müşteriler ... -
İşletmelerde nakit yönetimi stratejilerinin karlılık üzerine etkisi: IMKB`ye kayıtlı firmalar üzerinde bir araştırma
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-11-30)İşletmelerin kuruluş amaçları genelde işletmenin devamlılığını sağlamak, karelde etmek ve topluma faydalı olabilmektir. Bu amaçlar çerçevesinde işletme yöneticilerigerekli planlamaları yaparak uygulama alanına geçiririler. ... -
İşletmelerde örgüt kültürünün iş tatmini üzerindeki etkisi ve önemi Konya Şeker fabrikasında bir uygulama
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)1ÖZETŞLETMELERDE ÖRGÜT KÜLTÜRÜNÜN Ş TATM N ÜZER NDEK ETK S VEÖNEMKONYA ŞEKER FABR KASINDA B R UYGULAMAHazırlayan: Mustafa KONUKSelçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüTez Danışmanı: Yrd. Doç Dr. Rıfat RAZ2006, 143 ... -
İşletmelerde personel güçlendirme uygulamalarının örgütsel yaratıcılık ve yenilikçiliğe etkileri üzerine imalat sanayiinde bir uygulama
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Küreselleşme ve küresel rekabet günümüzün hızla değişen iş dünyasındaorganizasyonların birbirinden farklarının ortaya çıkmasında önemli bir etkiyesahiptir. Zaman göstermektedir ki, teknolojideki hızlı değişim organizasyo ... -
İşletmelerde retro pazarlama uygulamalarının müşteri bağlılığına etkileri üzerine bir araştırma
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel konusu güncel bir kavram olarak pazarlama literatürüne kazandırılmış olan retro pazarlamadır. Bu çalışmada pazarlama kavramından yola çıkarak retro pazarlama kavramı çeşitli açılardan incelenmiştir. ... -
İşletmelerde sosyal medya yönetiminin pazarlama performansına etkilerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-06-11)Sosyal medya yaygınlaştıkça kullanım alanları gelişmektedir. Sosyal medya pazarlama uygulamaları bunlardan sadece bir tanesidir. Dijital pazarlama, özellikle sosyal medya pazarlaması, müşteriyi bilinçlendirmiş ve aktif ... -
İşletmelerde sosyal pazarlama faaliyetlerinin performansa ve marka bilinirliğine etkileri üzerine bir araştırma
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Küresel rekabet ortamında isletmelerin temel amacı kar elde etmekle birlikte,satısları artırmak, toplumun çıkarını gözetmek, imajını, toplum içinde prestij vesaygınlıgını artırmak gibi amaçlar da hedeflenmektedir. Bu ... -
İşletmelerde sosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka sadakatine etkileri üzerine bir araştırma
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Küresel ve yerel olmak üzere insan olarak binlerce sorunla karşı karşıyakalmaktayız. Bu bağlamda değişen dünyada yükselen değerden biri olan sosyalsorumluluk şirketlerin iş stratejilerinde önemli bir yer tutmaya ... -
İşletmelerde stratejik insan kaynakları planlamasının önemi ve uygulamadan bir örnek
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET İşletmelerin en önemli zenginlik kaynağı çalışanlarıdır. Değişim hızı ve rekabetin acımasız koşullan işletmeleri çalışanlarından en yüksek faydayı sağlama konusunda yeni arayışlara yöneltmiştir. Personel yönetimi ... -
İşletmelerde stratejik insan kaynakları yönetiminde eğitim ve geliştirme
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde işletmelerin içinde bulundukları rekabet ortamında başarıya ulaşabilmeleri için sahip oldukları insan faktörünü gerektiği şekilde değerlendirmeleri gerekmektedir. Bu faktörü stratejik düzeyde ele almaları, ... -
İşletmelerde stratejik pazarlama planlaması ve otomotiv yan sanayi sektörüne yönelik bir araştırma
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzün sürekli değişen çevre koşullarında faaliyette bulunan işletmelerde, stratejik pazarlama yönetiminin ilk ve en önemli adımı olan stratejik pazarlama planlaması, pazarlama faaliyetlerinin etkinliğini artırabilmek ... -
İşletmelerde süreç yönetiminde süreç iyileştirme çalıştırmaları ve BEKO elektrik A.Ş uygulamaları
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ABSTRACT Process is sequence of activities that is reproduceable, definable and measurable and which converts the inputs into outputs, valuable for the customers. All the process - ses have three common characteristics ; ... -
İşletmelerde teknoloji transfer yöntemlerinin ürün ve süreç yeniliklerine etkisi: Konya makine imalat endüstrisinde karşılaştırmalı bir araştırma
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Konya'daki genel amaçlı makine-kalıp ile değirmen-gıda makineleri sektörlerinde faaliyet gösteren işletmelerde kullanılan teknoloji transfer yöntemlerinin ürün ve süreç yeniliklerine olan etkisini ...