Trabzon`daki merkezi ortaöğretim kurumlarında öğrenimlerine devam eden sporcu ve sporcu olmayan öğrencilerin özsaygı düzeylerinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
82 ÖZET özsaygı kişiliğe karşı geliştirilen olumlu tutumu anlatan bir kavramdır. Bu betimsel alan çalışması 1995-96 yılında Trabzon şehir merkezindeki değişik ortaokul ve liselerde öğrenimlerini devam ettiren ve bazıları sporcu olan toplam « 503 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Bu çalışmanın ilk amaçlarından biri, sporcu olan ve olmayan öğrencilerin özsaygı puanlarıma i toplamlarına göre, özsaygı düzeylerinde bics^ârklılık olup olmadığının araştırılmasıdır. Bir diğer amacı ise özsaygı düzeyi ile bağımsız değişkenler arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Deneklere, kişisel özelliklerini ve sosyo-ekonomik durumlarım ortaya çıkarabilmek amacıyla kişisel bilgi formu doldurtulmuş ve özsaygı düzeylerini belirlemek için, Güngör'ün özsaygı ölçeği uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen başlıca bilgiler aşağıdaki şekildedir. 1. Sporcu olan ve olmayan öğrencilerin toplam özsaygı puanlarına göre aralarında anlamlı bir fark bulunmuştur. 2. Öğrencilerin yaşı, akademik başarısı, anne-baba tutumu, anne-baba mesleği ve öğrenim durumu, ailenin çocuk sayısı, doğum sırası, ailenin ekonomik durumu arasında doğrusal bir ilişki vardır. 3.Aynı şekildeki doğrusal ilişki, sporcu öğrencilerin özsaygı düzeyleri ile spora katılım süresi, ailelerin çocuğun spora katılımına verdiği destek, algılanan fiziksel yeterlik arasında da saptanmıştır.4. Hem sporcu hem de sporcu olmayan öğrencilerde, özsaygı düzeyleri ile cinsiyet arasında fark bulunmamıştır. Bu bulguların ışığı altında, ailenin sosyo-ekonomik durumu, anne-babanın çocuğa karşı olan tutumu, çocukların bireysel özellikleri hem sporcu hem de sporcu olmayan öğrencilerin özsaygı düzeyleri, spora katılım süresi, spora katılıma ailenin tutumu, algılanan fiziksel yeterlik sporcu öğrencilerin özsaygı düzeyleri açısından önemli olduğu sonucuna varılmıştır. 84 SUMMARY Self-esteem is a concept comprising to positive attitudes towards personality. This descriptive field of study explored the self-esteem level of the students, some of whom are athletes, going on their education in different secondary and high-schools in Trabzon city-centre in 1995-1996. One of the essential objects of this study to bring to light whether there was a difference related to the self-esteem level of the athlete and non-athlete students. The other is to find out the connection between independent variables and self-esteem level. The results are in the following: 1. There is a significant difference between non-athletes and athletes considering self-esteem level. 2. There is a directly proportions! relation between age, academic achievement, birth order, mother's and father's education level and occupation, family's children number, and the self-esteem level of both athlete and non-athlete students. 3. Furthermore, there is the same directly proportional relation between perceived physical competence, the support family gives the child to participate in sport, the sport participation period and the self-esteem of the athlete students. 4. There is not any difference between sex and the self -esteem level of both athlete and non-athlete students.85 In the light of these findings, it has been concluded that the socio- economical characteristics of the family, parents attitude towards the child, childrens' individual characteristics are major variables that influence on the self- esteem level both athletes and non-athletes, support of the family to the child to participate in sport, sport participation duration, perceived physical competence are important for the athlete students regarding to the self-esteem.
Collections