Okul öncesinde canlandırma sanatlarıyla renk öğretimi (Film uygulaması)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden çocuklara ana ve ara renk kavramını kazandırmada animasyonla desteklenmiş geleneksel öğretimin etkinliğini incelemek ve okul öncesi eğitim programlarında renk kavramını kazandırmada öğretmenlere yol göstermek, animasyonla destekli öğretim hakkında bilgi vermek amacı ile planlanmıştır. Bu amaçla Denizli İli Bahçelievler Mahallesi Özel Denizli İlköğretim Okulu Ana Sınıfı 6 Yaş grubu çocuklarına animasyon destekli ve geleneksel öğretim yöntemleriyle renk kavramı eğitimi verilerek hangi yöntemin daha etkili olduğu araştırılmıştır.Araştırmaya anaokulundan toplam 22 çocuk katılmıştır. Çocuklar 11 kız, 11 erkek öğrenciden oluşmaktadır.Araştırma, deneysel olarak planlanmıştır. Buna göre çocuklar bir deney ve bir kontrol grubu olarak ikiye ayrılmıştır. Deney grubuna, animasyon filmi izletilmiş, kontrol grubuna da geleneksel öğretim yöntemi ile ana ve ara renk kavramı eğitimi verilmiştir.Eğitimden önce ve sonra Renkleri Biliyorum adlı renk değerlendirme çizelgesi uygulanmıştır. Renk değerlendirme çizelgesi; çocukların kırmızı, mavi, sarı, yeşil, turuncu,ve mor renkleri hakkındaki bilgilerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amaçla aynı test eğitim verilmeden önce ve eğitim verildikten sonra ön test ve son test olarak iki basamaklı olarak yapılmıştır.Uygulanılan ön test de 6 faklı sekil belirlenmiştir. İlk şekilde bir daire vardır. Bu dairenin öğrenciler tarafından sarı renge boyanması, boyanan bu daireden sarı renkte olan güneş, muz, balon gibi bir nesne resmine çevirmeleri istenir.Resim iki de üçgen şeklini kırmıza boyamalarını, boyadıkları bu cisimden kırmızı bir nesne resmi yapmaları istenir.Resim üç de dikdörtgeni maviye boyamaları, maviden bir nesne resmi yapmaları istenir.Resim dörtte iç içe geçmiş iki daire vardır. Bu dairelerden sağ tarafta bulunan daireyi kırmızıya, sol tarafta bulunanı sarıya, kesişim yerlerini ise iki rengin karışımı olan renge boyamaları istenir.Resim beş de iç içe geçmiş iki daire vardır. Bu dairelerden sağ tarafta bulunan daireyi maviye, sol tarafta bulunanı kırmızıya, kesişim yerlerini ise iki rengin karışımı olan renge boyamaları istenir.Resim altı da iç içe geçmiş iki daire vardır. Bu dairelerden sağ tarafta bulunan daireyi sarıya, sol tarafta bulunanı maviye, kesişim yerlerini ise iki rengin karışımı olan renge boyamaları istenir.Resim dört beş ve altıda iç içe geçmiş dairelerin ne renge boyanacağına dair sağ ve sol dairelerin altına açıklayıcı birer resim yerleştirilmiştir. Öğrencilere bu cisimler gösterilerek renkler sorulur ve doğru yere cevaplarına göre boyanması sağlanır. İki dairenin kesişimindeki rengin cevabı öğrencilerden beklenir. Asıl amaç çocukların renk karışımlarını bilip bilmediğinin tespitidir.Uygulanan ön test de öğrencilere ilk üç soru için sarı kırmızı ve mavi rengi doğru olarak göstermeleri ve şekilleri doğru renklerde boyamaları istenmektedir. Bu durumda ilk üç soru için boyadıkları her doğru renk için 10 ar puan, dört beş ve altıncı sorularda şekillerin altında bulunan renkleri doğru söylemeleri, söyledikleri bu rengi şeklin belirlenen kısımlarına doğru olarak boyamaları, kesişim noktalarında ise iki rengin karışımı doğru olarak söyleyip boyamaları istenmektedir. Bu durumda doğru bildikleri her soru için 10 puan alacaklardır. Değerlendirmelerde üst limit 60 puan olarak belirlenmiştir. In this study it is aimed to analyze the activities of animation supported traditional education in order to teach main and intermediate colors to the students who attend the preschool education intuitions, in order to show a way to the teachers while teaching color concepts in the preschool education programs and to give information about the animation supported education. For this reason, it is tried to find out which method is more effective in color teaching by using traditional education acitivies and animation supported education activities to the 6-year old students in kindergarten class in Denizli İli Bahçelievler Mahallesi Özel Denizli İlköğretim Okulu.22 students have attended this study. 11 of them are girls and 11 of them are boys.6 different shapes are determined in the applied pre test. At the first shape there is a circle. The students are asked to paint this circle yellow after that they are asked to change this circle to a yellow object such as sun, a banana, a balloon. At the second figure, they are asked to paint the triangle as red and to change this colored object to a red object. At the third figure, they are asked to paint the rectangle as blue and to make a blue object. At the fourth figure there are two circles overlapping each other. They are asked to paint the right circle in red, the left circle in yellow and the intersection part in the color that is formed when mixed both of them.The study has been planned as experimental. According to that, students are divided in two groups as control and experimental one. Animation movie is watched to the experimental group, main and intermediate colors are taught to the control group by using traditional education activities. After and before the education, the color assessment questionnaire called `I know the colors? is applied. The color assessment questionnaire aims to show the students? knowledge about the colors red, blue, yellow, green, orange and purple. For this reason, the same questionnaire is applied in two parts as pre test before the education and as follow-up test after the education At the fifth figure there are two circles overlapping each other. They are asked to paint the right circle in blue, the left circle in red and the intersection part in the color that is formed when mixed both of them At the sixth figure there are two circles overlapping each other. They are asked to paint the right circle in yellow, the left circle in blue and the intersection part in the color that is formed when mixed both of them. At the figure 4,5,and 6 there are pictures under the right and left circles overlapping each other that describe which color they are going to paint them. The students are asked the colors by showing these objects and forced to paint the correct places according to their answers. The students are expected to give the answer for the color of intersection part. The main purpose is to find out whether the students know the mixed colors or not.In the applied pre test, the students are asked to show the right yellow, red and blue colors and paint the objects to the right colors for the first three questions. In this situation 10 points is given for the each color they painted for the first three questions. At the 4th 5th and 6th questions they are asked to say the right colors that are under the objects, to paint the determined parts correctly in the colors they said and at last they are asked to say and paint the color of intersection parts correctly. In that situation they are given 10 points for their each correct answer. In the assessment, the maximum limit is determined as 60 points.
Collections