Basınç konusunun öğretiminde V diyagramlarının öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ilköğretim fen ve teknoloji dersinde basınç konusunun öğretiminde V diyagramlarının öğrenci başarısı ve tutumuna yönelik etkisini incelemektir. Bu amaçla `Kuvvet ve Hareket `ünitesinde yer alan konuların V diyagramı tekniği ile yapılan öğretiminin, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylı öğretmen kılavuz kitabının talimatlarına uygun olarak yapılan öğretimine göre öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi karşılaştırılmıştır.Araştırma 2009-2010 eğitim öğretim yılında, Konya ilinin Meram ilçesine bağlı Kaşınhanı Atatürk İlköğretim Okulu 8. sınıflarında öğrenim gören toplam 48 öğrenci üzerinde 5 hafta süresince uygulanmıştır. Öğrencilerden 25 kişi deney grubunu, 23 kişi kontrol grubunu oluşturmaktadır. Araştırmada deney grubu öğrencileri konuları V diyagramı tekniği ile işlerken, kontrol grubu öğrencileri Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylı öğretmen kılavuz kitabının talimatlarına göre ders işlemiştir.Araştırmada öntest-sontest deseni kullanılmıştır. Uygulama öncesinde ve uygulamadan sonra başarı testi ve fen bilgisi tutum ölçeği uygulanmıştır. Ayrıca uygulama sonrasında V diyagramları tekniği ile ilgili öğrenci görüşlerini almak amacı ile yarı yapılandırılmış tek soruluk bir anket uygulanmıştır. Testlerden elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak değerlendirilmiştir.Araştırma sonunda V diyagramlarının uygulandığı gruptaki öğrencilerle, geleneksel yöntemle öğretimin uygulandığı gruptaki öğrencilerin başarıları ve tutumları arasında deney grubu öğrencileri lehine anlamlı fark bulunmuştur. Ayrıca deney grubu öğrencileri V diyagramları ile ilgili olumlu görüşler bildirmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Basınç, V Diyagramları, Fen ve Teknoloji Dersi Öğretimi SUMMARYThe purpose of this research is to examine the effect of V diagrams in teaching pressure of science and technology class on student?s achievement and attitude. For this purpose the teaching of issues in Force and Motion units with V diagram technique according to teaching in accordance with instructions of teacher?s guide book approved by Ministry of Education on student?s achievement and attitude was compared.Research was applied on 48 students studying in 8 classes of Konya Meram Kaşınhanı Primary School in 2009-2010 academic year for five weeks.25 of the students are experiment groups and 23 of the students are control groups. In research while the experimental group students were studying subjects with V diagrams technique, the control group students studied subjects according to instructions of teacher?s guide book approved by Ministry of Education.Pretest-posttest study design was used in research.Before application and after application achievement test and atttitude scale of Science were applied.In addition after application semi structured single item questionnaire was applied with the aim of getting students views on V diagrams technique. The data obtained from the tests was evaluated using the SPSS programAt the end of research between achievements and attitudes of students applied V diagrams and the students applied traditional method students, a significant difference in favor of experimental group was found.Besides experimental group students also reported positive opinions about V diagrams.Key Words: Pressure, V Diagrams, Science and Technology Teaching
Collections