Türkiye`de yeni bir eğitim modeli olarak Köy Enstitüleri`ne geçiş ve Konya`daki uygulamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye Cumhuriyeti Devleti kurulduktan sonra inkılâplara hız verilmiştir. Kalkınmanın ve çağdaş uygarlık seviyesine ulaşmanın en önemli basamağı tabii ki eğitimdir.Yüce Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün de belirttiği gibi:?Geleceğin savaşı beyin savaşı olacaktır. Bu savaş utkusu da eğitim yoluyla kazanılacaktır.?İsmail Hakkı TONGUÇ'un ilköğretim genel müdürlüğüne atanmasıyla Türkiye Cumhuriyeti Devleti eğitim tarihinde yeni bir başlangıç yapılır.Öğretmen ihtiyacının çokluğundan dolayı yeni bir projeye imza atılır. ?İş içinde, iş eğitimi? ilkesi ile hareket edecek olan ilk eğitmen okulu 1937'de Eskişehir Çifteler'de kurulur.1939'da Hasan Ali YÜCEL'in milli eğitim bakanlığına atanması ile eğitmen yetiştirme çalışmalarında değişiklikler yapılır. 17 Nisan 1940'da yeni bir yasa çıkarılarak Köy Eğitmen Okulları'nın adı Köy Enstitülerine değiştirilir. Toplam 21 Köy Enstitüsü açılır.Köy Enstitüleri 1954 yılına kadar 17.341 öğretmen, 8.675 eğitmen, 1599 sağlık memuru yetiştirmiştir.1946'da çok partili hayata geçişle beraber çalkalanmaya başlayan Köy Enstitüleri 27 Ocak 1954 tarihinde 6234 sayılı yasa ile isimleri değiştirilerek resmen kapatılır. Republic of Turkey to speed reforms of the state has been established.reached the level of and development of modern civilization of course the most important step is education.As supreme leader, Mustafa Kemal Ataturk said that?Brains of the future war will be war. The victory of this war is through education.?General directorate of primary education to the appointment of Ismail Hakkı Tonguç in the State of the Republic of Turkey will make a new start.The majority of teachers because of the need to signing a new project.`Born in the job training` will act with the principle of the first school teacher in 1937 in Eskişehir ÇiftelerIn 1939 the appointment of Hasan Ali Yücel to the ministry's national education and training instructors to make changes in the work.In 17 April 1940 a new law by subtracting ?village school teacher? name `village institutes` are translated. Total of 21 `Village Institutes` had been opened.Until 1954, 17 341 teachers, 8675 teachers, 1599 health officials were grown.In 1946, with the transition to multiparty starts churning. 27 January 1954 Law No. 6234 ` village institutes `, the name ` The first teachers of the school ` to be converted. so that the `village institutes` officially closed.
Collections