Germe egzersizlerinde farklı bekleme sürelerinin esneklik gelişimi üzerindeki etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmanın amacı: Germe egzersizlerinde farklı bekleme sürelerinin esnekliğin gelişimi üzerine etkilerinin belirlenmesi idi. Bu amaçla yaşlan 15-18 olan ve tesadüfi örnekleme metoduyla seçilen 4ö~erfceTc`fise~` öğrencisinden (aktif spor yapmayan) denek gurubu oluşturuldu. Denek gurubu 10' ar kişilik 4 ayrı guruba ayrıldı. Bu guruplardan birincisi germe uygulaması anında ağrı sınırında 5 sn, ikincisi lOsn, üçüncüsü 20sn, dördüncüsü ise 30sn bekletildi. Statik germe egzersizleri dizin fleksiyonu ile sınırlı tutuldu. Egzersizler haftada 3 gün, günde 3 set, her sette 3 tekrar şeklinde 10 hafta süreyle uygulandı. Germe egzersizlerinden önce 15'er dakikalık ısınma hareketleri yaptırıldı. Çalışmanın öncesinde ve sonunda deneklerin diz fleksiyon ölçümleri alındı. Farklı bekleme süreleri arasında esnekliğin gelişimi açısından farklılığın olup olmadığını belirlemek amacıyla iki yönlü varyans analizi yapıldı. Aralarında anlamlı farklılık çıkan sonuçlar Turkey's testi ile yorumlandı. Sonuç olarak; farklı bekleme sürelerinin esneklik gelişimi üzerinde farklı etkileri olduğu belirlendi. SUMMARY The purpose of this study is to determine the effect of the different waiting intervals on the improvement of flexibility in the stretching exercises. To achieve this study, 40 male students (non sportsmen) high T school `wefe~selected by randomly. Students were grouped into 4, each having 10 persons. During stretching application first 5 sec, second group 10 sec, third group 20 sec and forth group was waited 30 sec in the pain level. Static stretch exercises were restricted with knee flexion. Exercises were carried out 3 days, 3 sets per a day and 3 repeat per a set within a 10 weeks. Before stretching exercises, 15 min. Warming up period were done. Before and after the training period the knee flexion of the persons were measured. To understand the existence of any different development according to different waiting periods, two way Anova were carried out. Results important meanings were interpreted by using Tukey' s test. As a result; it is investigated that different waiting intervals has different effect on the development of flexibility.
Collections