dc.contributor.advisor | Yıldırım, Atila | |
dc.contributor.author | Can, Ayhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:08:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:08:51Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/439209 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın konusunu kurum teftiş raporlarına göre ilköğretim okullarının sorunlarının neler olduğu oluşturmaktadır.Bu araştırmadaki amaç, ilköğretim müfettişlerinin Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde bulunan resmi ilköğretim okulları teftişinde karşılaşılan sorunları ortaya koymaktır. Böylelikle ilköğretim okullarında görülen eksiklik ve aksaklıkların ortaya konmasının yanı sıra araştırmayla elde edilecek verilerle ilköğretim okullarının amaçlarını en etkili ve verimli bir şekilde gerçekleştirebilmelerine katkı sağlayacak, ilköğretim okullarının yönetici ve öğretmenleri, kendilerinden beklenen rollerin neler olduğunu görerek, kendilerinden beklenen rolleri yerine getirmelerine katkıda bulunacak, ilköğretim okullarının sorunları ve ihtiyaçlarının neler olduğunun tespit edilmesi, bu sorunların ve ihtiyaçların giderilmesine yönelik çalışmalara yol gösterecektir. Ayrıca araştırma ilköğretim müfettişlerinin okullarda yapacakları rehberlik, iş başında yetiştirme ve teftiş çalışmalarına da yol göstermesi bakımından katkı sağlayacaktır.Araştırma, mevcut durumun belirlenmesi ve analiz edilmesine yönelik betimsel bir çalışmadır. Araştırmada, verilerin toplanması, analizi ve yorumlanmasında nitel araştırma yöntemi olarak belirli kavramlar ve temalar çerçevesinde bir araya getirilerek, anlaşılır biçimde organize edilip, kategorilere ve alt kategorilere ayrılarak yorumlanmıştır.Araştırmanın evrenini; 2008 - 2009 eğitim öğretim yılında, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki Aksaray İl Merkezi ile Ortaköy, Sarıyahşi, Ağaçören, Gülağaç, Güzelyurt ve Eskil İlçelerindeki resmi ilköğretim okullarının Kurum Teftiş Raporları oluşturmaktadır. Evrenden örneklem alınma yoluna gidilmemiş, Aksaray İl Merkezi ile Ortaköy, Sarıyahşi, Ağaçören, Gülağaç, Güzelyurt ve Eskil İlçelerinde 2008-2009 öğretim yılında teftişi yapılan 229 ilköğretim okulundan, kurum teftiş raporu incelenen 145 ilköğretim okulu ile sınırlandırılmıştır.Araştırmanın bulgularına göre;1-Kurum teftiş raporlarında alt kategorilerin eğitim öğretim durumu bölümünde yoğunlaştığı, teftiş yapan müfettişlerin eğitim öğretim durumuna daha çok dikkat ettiği,2-İlköğretim okullarında 2005 öğretim yılından itibaren uygulamaya konan yeni öğretim programında proje ve performans görevlerinin belirlenmesinde, değerlendirilmesinde ve sunumunda problem yaşandığı,3-Bitişik eğik yazının öğrencilere kavratılması ve kullandırılması hususunda problem yaşandığı, bu becerinin öğretmenler tarafından öğrencilere tam olarak kavratılamadığı,4-Dilbilgisi, imla ve noktalama işaretlerinin öğrencilere kavratılması ve kullandırılmasında başarılı olunamadığı,5- Öğretmenlerin derslere yeterince hazırlıklı gelmedikleri, derslerde yeterince öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanmadığı,6- Sınıf kitaplıkları oluşturma ve öğrencilere okuma alışkanlığı kazandırmada sorunlar yaşandığı,7-Teftiş yapılan ilköğretim okullarında rehberlik çalışmalarının ve sosyal etkinlik çalışmalarının yeterince yapılmadığı,8-Teftiş yapılan ilköğretim okullarında dersin, anlatılan konuların somutlaştırılmasında ve anlaşılmasında öğretmen ve öğrenci açısından son derece önemli olan harita, levha, grafik, afiş, vb. materyallerin sınıflarda yetersiz olduğu,9-İlköğretim okullarının binalarının bakım ve onarıma ihtiyacı bulunduğu, okulların genel temizliğinin ve ağaçlandırma çalışmalarının yetersiz olduğu,10-İlköğretim okullarında okul güvenliğinin sağlanmasında sorun yaşandığı, İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin sonunda yayımlanan EK-14'de belirtilen dosya ve defterlerin tutulmasında sorunlar yaşandığı,11-İlköğretim okullarında öğrenci devamsızlığının en büyük sorun olduğu,12-Taşınır malların sayımı, listelenerek bölümlere asılması ve eşyalar üzerine taşınır malların numaralarının yazılmadığı ortaya çıkmaktadır. | |
dc.description.abstract | The subject of this study is to identify the problems of the primary schools according to the association inspection reports.The purpose in this study is to find out the problems that the primary school inspectors encountered during the inspection of the state primary schools which are dependent on the Ministry of Education. Thus, in addition to defining the deficiencies and defects that are encountered in the primary schools, to contribute to the primary schools to enable them to actualise their aims in an effective and productive way, to enable administrators and teachers of the primary schools to recognize the roles that are expected from themselves so that to contribute to them to carry out the roles that are expected from themselves, to determine what the problems and necessities of the primary schools are, and finally to guide the efforts to relieve these problems and necessities. Besides, the study is going to contribute to the guidance from the point of the leadership that the primary schools inspectors will do in schools, training on the job and inspection workings.This study is intended for analyzing and assessing the existing situation. In this study the qualitative research method is used for collecting, analyzing and interpreting of the data. Around specific concepts and themes, organised in a comprehensible way, it is interpreted by dividing into categories and sub-categories.The universe of the study is formed by the Association Inspection Reports of the state primary schools which are dependent on the Ministry of Education and which are situated in Aksaray city center and in the districts such as Ortaköy, Sarıyahşi, Ağaçören, Gülağaç, Güzelyurt and Eskil in the school years of 2008-2009. The samples are not taken out of the universe. It is limited to 229 primary schools which are situated in Aksaray city center and in the districts such as Ortaköy, Sarıyahşi, Ağaçören, Gülağaç, Güzelyurt and Eskil and which were inspected in the school years of 2008-209. It is limited to those 145 primary schools of which association inspection reports were examined out of those 229 primary schools.According to the findings of the study;1-It is found that the sub-categories in the association inspection reports mostly focusing on education-instruction situations,2-Having problems in determining, evaluating and presenting the project and performance tasks of the new instruction schedule which was put into effect in the school year of 2005,3-Having problems in making students comprehend and use the adjacent-bent writing styles, teachers not focusing on this skill enough,4-Failing to make students comprehend and use the grammar, spelling and punctuation,5-Teachers not making enough preparation for the lessons, and not using education methods and techniques enough during lessons,6-Having problems to make classroom bookcases and bringing students in the habit to read regularly,7-The inefficiency of social activities and counselling activities in the inspected primary schools,8-The material, having a great deal of importance for teachers and students, such as maps, tables, graphics and signboards etc used for embodiment and clarification of the subject are ineficient in classrooms,9-Buildings of the inspected primary schools are in need of maintenance and repair, the insufficiency of the overall cleanliness and afforestation,10-Having problems in keeping safety in the primary schools, having problems in keeping files and registers in the appendix-14 which were announced at the end of the Primary Schools Regulations,11-The discontinuity of students being the most important problem in primary schools,12-Counting mobile properties, dividing into lists and not giving numbers on mobile properties were found. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kurum teftiş raporlarına göre ilköğretim okullarının sorunları | |
dc.title.alternative | Problems of the primary schools according to association inspection reports | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Supervision of education | |
dc.subject.ytm | Control | |
dc.subject.ytm | Controller | |
dc.subject.ytm | Reports | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Audit reports | |
dc.subject.ytm | Education problems | |
dc.identifier.yokid | 389692 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 278644 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı | |