Yaratıcı düşünme teknikleri ile geliştirilen fen etkinliklerinin öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi
dc.contributor.advisor | Koçak, Nuriye | |
dc.contributor.author | Aydin Ceran, Sema | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:08:48Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:08:48Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/439193 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı ilköğretim fen ve teknoloji dersinde yaratıcı düşünme teknikleri ile geliştirilen fen etkinliklerinin öğretiminin öğrenci başarısı ve tutumuna yönelik etkisini incelemektir. Bu amaçla, `Maddenin Tanecikli Yapısı` ünitesinde yer alan konuların yaratıcı düşünme teknikleri ile yapılan öğretiminin, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylı ders kitabının talimatlarına uygun olarak yapılan öğretimine göre öğrenci başarısı ve tutumu üzerine etkileri karşılaştırılmıştır.Araştırma, 2009- 2010 öğretim yılının güz yarıyılında, Konya İli Meram ilçesi Mehmet Hasan Sert İlköğretim Okulunun 6. Sınıflarında okumakta olan toplam 52 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. 6. sınıflardan iki şube seçilmiş ve biri deney biri kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Araştırma 8 hafta sürmüştür. Araştırmada, deney grupları konularını yaratıcı düşünme teknikleri ile geliştirdikleri etkinlikleri öğretmen rehberliğinde işlerken, kontrol grupları Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylı ders kitabının talimatlarına göre yapılan öğretim ile ders işlemiştir. Araştırmada ön test-son test deseni kullanılmıştır. Uygulama öncesi grupların konular ile ilgili ön bilgi düzeylerini ölçmek için ön test olarak uygulanan başarı testi, uygulama sonrasında grupların başarı düzeylerini karşılaştırmak için son test olarak uygulanmıştır. Ayrıca deney ve kontrol grubundaki öğrencilere başlangıçta Fen ve Teknoloji dersine yönelik geliştirilmiş bir tutum ölçeği uygulanmış, etkinlikler ve dersler tamamlandıktan sonra her iki gruba da tutumlarında nasıl bir gelişme olduğunu inceleyebilmek amacıyla tekrar tutum ölçeği uygulanmıştır.Araştırma sonunda toplanan nicel veriler SPSS 15 (Statistical Package for Social Science) ile analiz edilmiş, bağımlı ve bağımsız t-testi kullanılmıştır.Yapılan istatistiksel analizler sonucunda deney grupları lehine anlamlı sonuçlar bulunmuştur. Bu sonuçla, ele alınan konuların yaratıcı düşünme teknikleri ile yapılan öğretiminin, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylı ders kitabının talimatlarına göre yapılan öğretime göre öğrenci başarısı ve tutumu üzerine etkisi daha fazla olmuştur.Anahtar Kelimeler: Yaratıcılık, Yaratıcı Düşünme Teknikleri, Fen ve Teknoloji Dersi Öğretimi | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the Effect of Science Activities Created With The Techniques of Creative Thinking to Student?s Achievement and Attitude in Primary Education Science and Technology lesson. With this aim, the effects on the students? success has been compared between the one was done with tecniques of creative thinking and the method in coursebooks that Ministery of Education has approved.The research has been practiced on 52 students those were studying at 6th grade of Konya city, Meram Mehmet Hasan Sert Primary Education School, in the fall mid-term of 2009-2010 Education Year. Two branch were selected from 6th grades, one experiment group and one control group were constructed. In the research which lasted 8 weeks, while experiment group was studying their subjects with the method of science activities created with the techniques of creative thinking, the control group studied the subject with the method of course books which was approved by Ministry of Education. In the research pre test and post test design were practised. Before practising, the pre test was applied which was practised to measure the grade of the front knowledge of groups and the post test applied after practising, to compare the degree of groups? success. Also. İnitially an attitude scale which developed to science and technology lesson was applied to experiment and kontrol group students. After completion of activities and lesson, in order to examine changes in the attitudes of both groups werw applied the same attitude scale.The quantity datas garhered after research have been analysized with the packet program of SPSS 15 (Statistical Package for Social Sciences). In analysizes, independent and dependent T-test were done. At the result of Statistical analysis, positive and meaningful results were found in one?s favour of experiment groups. With this result, teaching with science activities created with the techniques of creative thinking method about dealt with subjects has more effective side according to teaching which was done with the commands of course boks approved by Ministry Education.Key Words: Creativity, Techniques of Creative Thinking, Science and Technology Subject Teaching Method. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yaratıcı düşünme teknikleri ile geliştirilen fen etkinliklerinin öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi | |
dc.title.alternative | Effect of science activities created with techniques of creative thinking to student's achievement and attitude | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Thinking styles | |
dc.subject.ytm | Creative thinking | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Science and technology course | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Efficiency | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.identifier.yokid | 389481 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 278643 | |
dc.description.pages | 141 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı |