Zihin engelliler öğretmenliği öğretim uygulaması dersinde karşılaşılan güçlüklerin öğretmen adayları açısından değerlendirilmesi (Konya ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, zihin engelliler sınıf öğretmenliği son sınıf öğrencilerinin öğretim uygulaması dersinde karşılaştıkları güçlükleri öğretmen adayları açısından değerlendirmektir. Bu amaçla 2009?2010 öğretim yılında Konya ili merkezinde bulunan 7 resmi ilköğretim okulunda ve 1 eğitim uygulama okulunda staj yapan 38 son sınıf öğrencisi ile görüşülmüştür. Araştırmada veriler, Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formundan yararlanılarak elde edilmiştir. Görüşmeler ses kayıt cihazı ile kaydedilmiş ve verilerin transkriptleri `İçerik Analizi' yöntemiyle analiz edilmiştir.Araştırma bulgularına göre, görüşme yapılan öğretmen adayları uygulama öğretmenlerinin kendilerine yeterince rehberlik etmediklerini, aday öğretmenlere okul ve sınıf içi kuralların açıklanmasında ve bilgilendirilmelerinde, öğretim hizmetlerinin yürütülmesi ve bilgi paylaşımında aksaklıklar yaşandığını belirtmişlerdir. Derslerin planlanmasında çoğunlukla uygulama öğretmenleri ile öğretmen adaylarının büyük bir uyum içinde olmalarına rağmen bazı aday öğretmenlerin uygulama öğretmenlerinin yapması gereken planları da yapmak zorunda kaldıkları belirtilmiştir. Öğretmen adaylarının yönerge sunmada ve tepki almada hem uygulama hem de teorik alanda yetiştirilme konusunda bilgi eksikliklerinin olduğunu, yarıya yakın kısmının, uygulama öğretmeni ile iletişimde güçlükler yaşadıklarını, okul ve sınıflarda büyük oranda eğitim materyali eksiklikleri bulunduğunu belirtmişlerdir.Anahtar kelimeler: Öğretmen Adayı, Uygulama Öğretmeni, Uygulama Okulu, Öğretmenlik Uygulaması. The aim of this research is to evaluate the difficulties experienced by the last year students who are enrolled in Special Education Department ?Division of Educating Intellectual Disabilities in teaching application courses from the perspectives of student teachers. For this reason, in the academic year 2009-2010, thirty eight (38) last year students, training in seven (7) primary schools and in the school for the Educable mentally retarded situated in the center of Konya city were interviewed. In the survey, data were obtained with the semi structured interviews. The interviews were recorded with the tape recorder and the data transcripts were analyzed with the help of content analysis method.According to the research findings, the interviewed teachers stated that their supervisor teachers did not guide them sufficiently, and they experienced defects in explaining and instructing school and classroom rules, and in practice of training activities and sharing information with others. It was stated that although supervisor teachers and student teachers were in a great consistency in planning courses, some student teachers had to prepare the plans supervisor teachers were obliged to preparing them. The student teachers stated that beyond application in the theory they had defects in presenting instructions and getting response, nearly half of the student teachers had problems in interacting with supervisor teachers, and the student teachers said that there were a large amount of material deficiencies in schools and classrooms.Keywords: Student Teachers, Supervisor Teachers, Practicing School, Teaching Practice.
Collections