SBS Türkçe sorularının (2005) Türkçe ders programına uygunluğu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmada ilk defa 2007-2008 eğitim-öğretim yılında yapılmaya başlanan Seviye Belirleme Sınavı (SBS) Türkçe sorularının (2005) İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Ders Programıyla örtüşme düzeyi incelenmiştir.Çalışmanın amacı SBS ile ele alınan Türkçe Ders Programının örtüşme düzeyini tespit etmek ve çıkan sonuç doğrultusunda bu ölçme aracının programa hizmet edip etmediğini belirlemektirÇalışmada görüşme yöntemi, betimsel inceleme yöntemi, madde (soru) kökü tarama modelinden yararlanıldı. Öncelikle, SBS ve Türkçe öğretim programının örtüşme düzeyi hakkında yarı yapılandırılmış mülakat formu kullanılarak belirlenen sayıdaki Türkçe öğretmenlerine uygulandı ve bu konuya yönelik görüşlerine dair veriler toplanmaya çalışıldı. Daha sonra incelenen SBS'lerde çıkmış olan Türkçe soruları A soru kitapçıklarından taranarak öğrenme alanlarına ve bunların amaç ve kazanımlarına göre ayrılarak, öğrenme alanlarının sınavda çıkma oranları hesaplanmış ve yüzdelik oranlar biçimde belirtilerek çıkan sonuçlar yorumlanmaya çalışılmıştır.Mülakattan çıkan sonuçlar ve madde kökü tarama sonuçları karşılaştırılmıştır. Bu karşılaştırmaların ışığında da sonuca ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Türkçe Öğretim Programı (2005), Okuma, Dinleme-İzleme, Konuşma, Yazma, Dilbilgisi, SBS. In this study, it has been examined that if Turkish questions having been asked in Placement Test for Elementary Education Second Grade which has been carried out since 2007-2008 (Educational Year) are appropriate to the Elementary Education Second Grade Turkish Syllabus.The aim of this study is to determine the overlap level P.T. Turkish quastions and Turkish Syllabus and to evaluate the test whether it contributes to the Syllabus or not by considering the results.In this study, interview, descriptive analysis method and substance (question) root scanning methods were used.First, half-configured interviews forms were given to the Turkish teachers and the theachers ideas were asked. Secondly, the A booklets of Turkish quastions having been asked in Placement Test for Elementary Education Second Grade were scanned, then they were divided into categories such as, learning fields and aim and acquisitions of these learning fields, and also it was calculated that how many questions which were related to the learning fields were asked, the results were shown in percentage and also were interpreted. Finally, the interview results were compared with the results from substance (question) root scanning method and the general results were reached.Key Words: Turkish Education Program (2005), Reading, Listening and Tracking, Speaking, Writing, Grammar, SBS.
Collections