Polis meslek yüksek okulu öğrencilerinde algılanan stres düzeyi ile stresle başa çıkma stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Polis Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinde Algılanan Stres Düzeyi İle Stresle Başa Çıkma Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesiBu araştırmada, polis meslek yüksek okulu öğrencilerinin algıladıkları stres düzeyi ile stresle başa çıkma stilleri arasındaki ilişki; sınıf, anne-baba eğitim durumu, aylık gelir gibi değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırmanın bağımsız değişkenleri sınıf, anne-baba eğitim durumu, aylık gelir iken bağımlı değişkenleri ise algılanan stres düzeyi ve stresle başa çıkma stilleridir.Araştırma 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Afyonkarahisar Polis Meslek Yüksek Okulunda öğrenim görmekte olan 325 erkek öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir.Öğrencilerin kişisel bilgilerini toplamak için `Kişisel Bilgi Formu', algılanan stres düzeylerini ölçmek için `Algılanan Stres Düzeyi Ölçeği' (Özbay ve Palancı, 2003), stresle başa çıkma tarzlarını belirleyebilmek için ise `Stresle Başa Çıkma Tarzlar Ölçeği' (Şahin ve Durak, 1995) kullanılmıştır.Verilerin analizinde t testi, tek yönlü varyans analizi, spearman momentler çarpım korelasyon tekniği kullanılmıştır. Verilerin analizi bilgisayar desteği ile yapılmıştır.Araştırma sonucunda; algılanan stres düzeyi ve stresle başa çıkma stillerinden kendine güvenli yaklaşım, iyimser yaklaşım, boyun eğici yaklaşım ve çaresiz yaklaşım arasında anlamlı ilişkinin olduğu, sosyal desteğe başvurma alt boyutunda ise anlamlı bir ilişki olmadığı bulunmuştur. Algılanan stres düzeyinin sosyal desteğe başvurma alt boyutu dışında diğer alt boyutları düşükte olsa açıklayıcılığının var olduğu söylenebilinir. Öğrencilerin algılanan stres düzeyi ve stresle başa çıkma stilleri puanları sınıf ve aylık gelir düzeyine göre anlamlı derecede farklılık göstermekte iken anne-baba eğitim düzeyine göre ise anlamlı derecede farklılık göstermemektedir.Anahtar kelimeler: Stres, Algılanan Stres Düzeyi, Stresle Başa Çıkma, Polis Meslek Yüksek Okulu. The investigation of the relationship between the perceived stress level and the stress coping styles on police vocational high school students.In this study, the relationship between the perceived stress level and stress coping styles of the police vocational high school studensts has been examined in the view of variables such as class, parental education, monthly income. The independent variables in the research are class, parents education, monthly income, while the dependent variables are the level of perceived stress and stress coping styles.The research was conducted on 325 male students who were studying in Afyonkarahisar Police Vocational High School in the 2009-2010 academic year.`Personal Information Form' is used to collet student?s personel information, 'Perceived Stress Level Scale' (Özbay and Palancı, 2003) is used to measure student?s perceived stress levels, and 'Stress Coping Scale' (Şahin and Durak, 1995 ) is also used in order to identify student?s stress coping styles.Analysis of data by t test, one-way analysis of variance (ANOVA), Spearman product moment correlation technique was used. Analizing data is made on computer.As a result, there are statistically significant diferrences between the perceived level of stress and the stres-coping styles that consist of self-confident approach, optimistic approach, submissive approach and helpless approach, but there are no statistically significant differences between the perceived level of stress and the social support approach of stres-coping styles. It can be said that the perceived level of stress explains the stres-coping styles except social support subscale. There are statiscally significant differences between the perceived level of stress and the stres-coping styles according to class level and monthly income, but no statistically significant differences according to parents education level.Keywords: Stress, Perceived Stress Level, Stress Coping Styles, Police Vocational High School.
Collections