Taşımalı eğitim uygulamasında öğretmenler ve öğrencilerin karşılaştıkları güçlükler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; Türkiye'nin genelinde uygulanmakta olan taşımalı ilköğretim uygulamasında Kulu İlçesindeki taşıma merkezi okullarda görev yapan öğretmenler ve taşımalı öğrencilerin karşılaştıkları güçlükleri belirlemek ve elde edilen bulguları analiz edip yorumlayarak, çözüm önerilerinde bulunmaktır.Araştırmanın evrenini 2009 ? 2010 eğitim-öğretim yılında Konya ili Kulu İlçesindeki taşıma merkezi ilköğretim okullarındaki öğretmen ve bu okullardaki taşımalı öğrenciler oluşturmaktadır.Araştırma analiz teknikleri yönünden ?Nicel? bir çalışmadır.Verilerin analizinde öğretmen ve öğrencilerin görüşlerini belirlemek amacıyla frekans ve yüzdeler hesaplanmıştır.Araştırmanın bulgularına göre karşılaşılan güçlüklerin genel olarak; okulların mevcut kapasitesiyle ilgili olduğu, şoförlerin davranışlarının öğrencileri olumsuz yönde etkilediği, servislerde öğrencileri mağdur edildiği, öğrencilerin bireysel şikâyetlerine rağmen servislerde ve yemeklerde yaşanan güçlükler için somut adımların atılmadığı, taşımalı öğrencilerin; eğitim, kültür seviyesi, okula uyum süreçleri ve merkez okula yüklediği sorumlulukların fazla olması öğretmenlerin uygulamadan olumsuz yönde etkilenmesine neden olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Taşımalı Ilköğretim Eğitimi, Karşılaşılan Problemler, Öğrenciler ve Öğretmenler The objective of this study is to determine the difficulties that students and teachers who employed mobile primary education center schools in Kulu district encountered problems in mobile primary education that is applied in general of Turkey and to propose resolution suggestions through analyzing and commenting obtained findings.The universe of the study is students and teachers who employed mobile primary education center schools in Kulu district, Konya Province in 2009 ? 2010 education-teaching year.Regarding analyze techniques, the research is a ?quantitative? study.While analyzing the data, frequency and percentages have been calculated to determine the view of teachers and students.In accordance with the findings of the research, the encountered problems are generally determined as follows; problems about present capacity of the students, the behaviors of drivers affects the students negatively, the students are aggrieved in the services, although individual complaints of the students there is no any concrete resolution steps to resolve living difficulties in services and meals, the education and culture level of mobile education students, their adaptation process, high responsibilities that are loaded to center school causes negatively affection of teachers.Key Words: Mobile primary education, encountered problems, students and teachers.
Collections