İlköğretim birinci kademede aktif öğrenmenin sosyal bilgiler dersinde uygulanmasının öğrenci başarısına ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, 2005?2006 öğretim yılında uygulanmaya başlanan yapılandırmacı eğitim anlayışına uygun öğrenme yaklaşımlarından biri olan aktif öğrenmenin ilköğretim birinci kademe Sosyal Bilgiler dersinde öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi araştırılmıştırBu araştırma, 2008?2009 öğretim yılı Konya İli Meram İlçesi zafer ilköğretim okulu 4. sınıf öğrencilerinden oluşan 2 sınıf (77) öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Sınıflardan biri deney biri ise kontrol grubu olarak seçilmiştir.Hem kontrol grubuna hem de deney grubuna eğitimden önce Başarı Testi, Sosyal Bilgiler Dersine yönelik Tutum ölçeği uygulanmıştır. Aynı işlemler eğitimden sonra tekrarlanmıştır. Yapılan puanlamaların sonuçları t-testi ile analiz edilmiştir.Sonuç olarak deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin başarı ve tutumlarında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Başarı ve tutum testi son test puanları açısından, aktif öğrenmenin uygulandığı deney grubu başarı ve tutum son test puanlarının ortalamaları bakımından yüksek olmasına karşın deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunamamıştır. Yine deney ve kontrol grubunun ön test son test tutum puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır In this research, effects of the application of active learning during the social studies lesson to the achievement and attitude of the students in the first grade of primary education is searched .Active learning is practiced in 2005-2006 teaching terms and is one of the appropriate methods of constructivist teaching method.This research is carried out on two groups of students (77) in the 4th classes of Zafer Primary School in Konya,Meram during 2008-2009 education and teaching terms. One of the classes is selected as test group and the other one is control group..Before education applıcatıon,both the test group and control group are applied to achievement test and attitude tests on social studies lesson.The same procedure is repeated after the education apllication. The results of the grades are analysed with t-test.Consequently, there is not a meaningful difference of the achievement and attitude between test and control groups. In terms of achievement and attitude final test grades,the test group-on whıch actıve learnıng ıs applıed- is superior on the averages but thıs ıs not a meanıngful difference in favour of test group. Again,there is not a meanıngful difference between the grades of test and control group on fore-tests and fınal tests.
Collections