İlköğretim VII. sınıf müfredatındaki (2007) `melek ve ahiret inancı` ünitesinin işlenişi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz eğitim anlayışında geleneksel yöntemlerin yerine anlamlı, yorumlayıcı ve problem çözme yeteneğine dayanan yeni bir yaklaşım benimsenmiştir. Öğrenme sürecinde aynı anda birçok bireye ve bu bireylerin birden çok duyu yeteneğine hitap ederek, bireylerin bilgiyi kendi zihinlerinde anlamlandırmaları önem kazanmıştır.Gelişmekte olan bilim ve teknoloji, eğitim programında ve eğitim yaklaşımlarında da bazı değişimleri zorunlu kılmaktadır. Geleneksel eğitim yaklaşımlarının yetersiz kaldığı günümüzde, çoklu zekâ ve yapılandırmacı eğitim yaklaşımları ön plana çıkmaktadır. Bu bağlamda Milli Eğitim Bakanlığı, eğitim sisteminde ders programlarının geliştirilmesi konusunu ele alıp, 2005?2006 eğitim öğretim yılından itibaren yapılandırmacı yaklaşımı ülke genelindeki tüm ilköğretim okullarında uygulama kararı almıştır. Öğretmenler, MEB'in düzenlemeleri doğrultusunda dersleri yapılandırmacı yaklaşımı kullanarak işlemeye başlamışlardır.Bu çalışmada, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 7. Sınıf müfredatında yer alan `Melek ve Ahiret İnancı' ünitesi Yapılandırmacı Yaklaşıma uygun olarak işlenmiştir.Araştırmada konu edinilen, VII. Sınıf `Melek ve Ahiret İnancı' ünitelerinde yer alan konular kavram haritası, akrostiş tekniği, örnek verme, yorumlama, bulmaca, örnek olay analizi ve daha birçok yöntem ve teknik kullanılarak etkinlik açısından zenginleştirilmiştir.Anahtar Sözcükler: Yapılandırmacı Yaklaşım, Yapılandırmacılık, Çoklu Zeka Kuramı, İlköğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersleri Today, instead of traditonal methods a new approach which is meaningful, interpretive and based on the capability of solving problems has been adopted in education system. In learning process, it has been aimed at addressing to many individuals and to their more than one sensory ability simultaneously, thus becoming important that individuals give meaning to the knowledge in their own mind.Recently developing science and technology oblige some changes in education programme and approaches. Because of being inadequate of traditional approaches, multiple intelligence and constructivist education approaches are getting important in our education system. For this reason Ministry of Education has dealt with the development of the lesson programmes in education system and has decided to apply constructivist approach all of the primary schools of the country in 2005-2006 scholastic year. Teachers have begun to teach lessons with using constructivist approach.In this research, the teaching methods of the units in the seventh grade(primary school) curriculum (2007) containing `The Belief of the Angel and Hereafter? has been applied suitable for the constructivist approach.The topics in this research, which are included in the units of `The Belief of The Angle and Hereafter? in 7th grade were enriched with activities by using concept maps, acrostic method, exemplification, interpretation, puzzle, case study and lots of methods and techniques.Key Words: Constructivist Approach, constructivism, multiple intelligencetheory, Primary Education Religion Culture and Ethics Knowledge Course
Collections