Probleme dayalı öğrenme yönteminin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi ?ısı ve sıcaklık? konusunda sahip oldukları kavram yanılgılarını gidermede etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersi ?Isı ve Sıcaklık? konusunda sahip oldukları kavram yanılgılarını gidermede etkisini incelemektir.Bu araştırmanın çalışma grubunu 2009-2010 Eğitim- öğretim yılında Konya ili Bozkır ilçesi Derviş Mustafa Öztunç İlköğretim Okulu 5-A sınıf öğrencilerinden 27, Vali Kemal Katıtaş İlköğretim Okulu 5-A sınıf öğrencilerinden 37 olmak üzere toplam 64 öğrenci oluşturmaktadır.Bu araştırmada verilen toplanması amacıyla ?Isı ve Sıcaklık Kavram Testi? ve ?Fen Bilgisi Tutum Ölçeği? kullanılmıştır. Bu test ön-test olarak her iki gruba da uygulandıktan sonra ?Isı ve Sıcaklık? konusu deney grubunda Probleme Dayalı Öğrenme yöntemi kullanılarak, kontrol grubunda ise geleneksel öğrenme yöntemi kullanılarak işlenmiş, ünite tamamlandıktan sonra da aynı test her iki gruba da son-test olarak uygulanmıştır.Araştırmanın yapıldığı öğrencilere uygulanan Isı ve Sıcaklık Kavram Testi ile elde edilen veriler, uygulama öncesi ve sonrası frekans (f) ve yüzde değerleri karşılaştırılarak analiz edilmiştir. Fen bilgisi Tutum Ölçeği ile elde edilen veriler ise bilgisayar ortamına geçirilmiş ve SPSS paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir.Analizler sonucunda deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerin ön test ve son testlerde sahip oldukları kavram yanılgılarının değişim oranları incelendiğinde; deney grubundaki öğrencilerin kavram yanılgılarının sayısında kontrol grubu öğrencilerine oranla ciddi anlamda bir azalma görülmektedir. Probleme Dayalı Öğrenme yönteminin geleneksel öğrenme yöntemlerine göre öğrencilerdeki ısı ve sıcaklık konusundaki kavram yanılgılarını gidermede daha başarılı olduğu görülmüştür. The purpose of this study was to examine the effect of Problem Based Learning (PBL) approach on 5th grade students? misconceptions about ?heat and temperature? and their attitudes toward science. This study is an experimental study with a pre-test, post-test, control group design. The sample of this study consisted of 64 students out of which 27 students from 5th grade students of Derviş Mustafa Öztunç Elementary School and 37 students from 5th grade students of Vali Katıtaş Elementary school in Bozkır, Konya.Data collection was made by using ?Heat and Temperature Concept Test? and ?Attitudes towards Science Scale?. These instruments were implemented before the experimental study started as a pre-test to identify students? misconceptions about heat and temperature and attitudes toward science. In experimental group, students were instructed based on Problem Based Learning approach and control group was instructed by using traditional instruction. After 3 weeks of experimental period, the instruments were used again as post-test. Then, the effects of these two methods on students? misconceptions and attitudes toward science were analyzed. The analysis was made by comparing the frequencies of students? misconceptions before and after the experimental process for both experimental and control group. The attitudes were compared by using t-test.The examination of the difference in the frequencies of misconceptions that students have about heat and temperature before and after experimental period revealed that, PBL approach was significantly more effective than traditional instruction. However, t-test results indicated that, PBL did not make any difference on students? attitudes toward science.
Collections