İlköğretim okulu müdürlerinin denetim sürecinde ilköğretim müfettişlerinden beklentileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın konusunu ilköğretim okulu müdürlerinin denetim sürecinde ilköğretim müfettişlerinden beklentilerinin neler olduğunun bulunması oluşturmaktadır.Bu araştırmadaki amaç, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde görev yapan resmi ilköğretim okulu müdürlerinin, denetim sürecinde ilköğretim müfettişlerinden neler beklediklerini ortaya çıkarmaktır. Yapılacak tespitlerle denetimin, kurumlarda var olanı tespit etmek, yanlış ve noksanları ortaya çıkarmaktan öte, okul yönetimini ve verimliliğini geliştirmeye yönelik olmasını sağlamak hedeflenmiştir. Araştırmayla elde dilecek verilerle ilköğretim okullarında yapılan denetimin niteliğinin artırılmasına katkıda bulunularak, okul yönetimini ve verimliliğini geliştirmeye yönelik düzenlemeler yapılması sağlanabilecektir.Araştırma, mevcut durumun belirlenmesi ve analiz edilmesine yönelik betimsel bir çalışmadır. Araştırmada, verilerin toplanması, analizi ve yorumlanmasında nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır.Araştırmanın evreni, 2008-2009 eğitim öğretim yılında Konya Büyükşehir Belediyesi sınırları içerisinde bulunan 190 resmi ilköğretim okulu müdüründen oluşmaktadır. Bu müdürler cinsiyetleri, toplam hizmet süreleri, müdürlük hizmet süreleri, müdürlük görevinde asaleten bulunup bulunmama durumları, müdürlüğe atanma biçimleri, müdür yardımcılığı yapıp yapmadıkları ve yüksek lisans/doktora öğrenimi yapıp yapmadıkları ölçütlerine göre değerlendirilip, maksimum çeşitlilik örnekleme tekniği yoluyla 30 ilköğretim okulu belirlenerek çalışma grubu oluşturulmuştur.Araştırmada, okul müdürlerinin okullarındaki denetim sürecinde ilköğretim müfettişlerinden beklentilerinin neler olduğu konusundaki görüşlerinden yola çıkılarak, bu görüşleri en iyi temsil ettiği düşünülen 13 tema belirlenmiştir. Bu temalar, iletişim, rehberlik, süreklilik, demokratik tutum, amaca uygunluk, durumsallık, kendini geliştirme, etkililik, tutarlılık, bütünlük, araştırma, öğreticilik ve ödüllendirmedir.Araştırma sonucunda ulaşılan bulgulara göre; okul müdürlerinin, belirlenen bütün temalarda müfettişlerden beklenti içinde oldukları, müfettişlerin yardım ve rehberliklerine her zaman gereksinim duydukları, ancak bu beklenti ve gereksinimlerin müfettişler tarafından yeterli düzeyde karşılanamadığı söylenebilir. Ayrıca etkililik temasıyla ilgili olarak, diğer temalardan farklı biçimde, müfettişlerin görüp tespit ettikleri ve çözüm önerisi de getirdikleri sorunlara dönük yazı ve raporlarının icra makamlarınca gereği gibi dikkate alınmamasının, rehberlik ve teftiş çalışmalarını etkisiz kıldığı, asıl beklentilerinin müfettişlerden değil de yöneticilik görevlerinde bulunanlardan olduğu söylenebilir. This research includes finding the expectations of the primary school principals from the primary school supervisors during the process of the counselling and the supervision.The goal of this research, finding the expectations of the formal primary school principals working in the Ministry of Education from the primary school supervisors during the process of the supervision. In this way, counseling and the supervision not only find the things in the institution and show the mistakes and the missing things but also develop goverment and the productivity of the school. With the data from this research, by increasing the quality of the supervision in primary school, the arrangements for the development of the school government and it?s prodcutivity can be done.This research is a survey study to identify and analyzes the extant stiuation. In this research, qualitative research method was used for collecting, analyzing and interpreting the data.The universe of the research include 190 formal primary school goverment existing in border of Konya Metropolitan Municipality in the 2008- 2009 education year. These principals were evaluated according to their sexes, to their total service life, to their service period as a directory, whether being permanent in his/her position or not, to the form of the appointment to directory, to their having worked as the assistant manager and according to their having graduate education/doctorate and by selecting 30 primary school, a working group was made with the maximum variation sampling techniques.In the research, from the opinions of the expectation of the principals from primary school supervisors in the process of the supervision, 13 tasks were designated which are the best reprensentative of the sights. These tasks are communication, guidance, continuity, democratic state, appropriatness to the goal, situationary, self-development, efficacy, coherence, completeness, research, instructiveness and awarding.According to the findings from the research it can be said that; school supervisors are in expectation for all the tasks from the supervisiors, they always need inspectors? help and guidance, but their expetations and requirements are not payed in adaquate level. On the other hand, different from the other tasks, about the efficacy task, the reports and the articles written by the supervisors about the designated problems and the solutions are not took into consediration by the members of the cabinets at all. Because of this reason guidance and the inspections are not efective at all. So that it can be said that the real expectation is not from the inspector but from the administrotars.
Collections