İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; ilköğretim altıcı sınıf Türkçe dersi öğrencilerinin okuduklarını anlama düzeylerini belirlemek ve bazı değişkenlerin, öğrencilerin okuduklarını anlama düzeyi üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaca yönelik olarak araştırmada; ilköğretim altıncı sınıf Türkçe dersi öğrencilerinin okuduklarını anlama düzeyleri belirlenerek, öğrencilerin; cinsiyet, anne ve babanın eğitim düzeyi, ailelerinin aylık gelir durumu, kitap okuma alışkanlıkları, okuma türleri (sesli, sessiz ve altını çizerek okuma), dikkat ve kaygı düzeyleri ile biliş ötesi bilgisi değişkenlerinin okuduğunu anlama düzeylerine etkisi incelenmiştir.Genel tarama modellerinden, ilişkisel tarama modeli kullanılarak yapılan araştırma; Konya ili, Akşehir ilçesi ile Osmaniye ili, Kadirli ilçesinde bulunan, devlete bağlı ilköğretim okullarındaki altıncı sınıf Türkçe dersi öğrencilerinden tesadüfî örnekleme yöntemi ile seçilen 330 öğrenci üzerinde yapılmıştır.Araştırmada veri toplama aracı olarak; öğrencilere ait bazı kişisel değişkenlerin belirlenmesi amacıyla, ?Kişisel Bilgi Formu?, okuduğunu anlama düzeylerinin belirlenmesi amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan ve geçerlik güvenirliği yapılan ?Okuduğunu Anlama Başarı Testi?, dikkat düzeylerinin belirlenmesi için ?Burdon Dikkat Testi?, kaygı düzeylerinin belirlenmesinde ?Sürekli Kaygı Ölçeği? öğrencilerin biliş ötesi durumlarını ölçmek amacıyla ?Biliş Ötesi Testi? kullanılmıştır. Veriler ile ilgili gerekli istatistiksel hesaplamalar yapmak için SPSS 11 (The Statistical Packet for The Social Sciences) paket programından yararlanılmıştır.Programla yapılan gerekli hesaplamalar sonucunda oluşan değerlere göre ortaya çıkan sonuçlar şöyledir: İlköğretim altıncı sınıf Türkçe dersi öğrencilerinin okuduklarını anlama düzeyleri ile cinsiyet, anne ve babanın eğitim düzeyi, ailenin aylık gelir durumu, kitap okuma alışkanlığı, kitap okuma türleri betimsel değişkenleri ile dikkat düzeyleri, kaygı düzeyleri ve biliş ötesi bilgisi değişkenlerinin okuduğunu anlama düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu, görülmüştür. The purpose of this study is to determine the level of understanding the reading of the primary 6th class of Turkish lesson students and to review impact of some variables over the level of the students' reading comprehension. According to this study ,the levels for sixth grade Turkish lesson students' reading comprehension has determined and students? genders, parents' education level, montly income status, reading habits , reading types (voiced, silent and underlining reading ) , attention and anxiety levels together with metacognitive knowledge variables? effect over the levels of reading comprehension has been investigated.The research studied by using the relational scanning model ,one of the common scanning model, has been done over 330 students chosen by random sampling method students in the sixth grade of primary schools related to state in Akşehir county of Konya with Kadirli county of Osmaniye )In this study, ``Personal Information Form?? has been used for collecting the data and to identify the students? some personal variables ; ``Reading Comprehension Achievement Test?? has been used to determine the reading comprehension level ; ``Burdon Attention Test?? has been used to determine the attention levels ; ``Trait Anxiety Scale?? has been used to determine the anxiety levels ; ``Beyond Cognition Test?? has been used to measure students' metacognitive status.SPSS 11 (The Statistical Packet for The Social Sciences) package program has been used to make the necessary statistical calculations about the datas. The result of the necessary calculations done by this programming is that there is a positive relationship between the levels for sixth grade Turkish lesson students' reading comprehension and students? genders, parents' education level, montly income status, reading habits , reading types , attention and anxiety levels together with metacognitive knowledge variables? effect over the levels of reading comprehension.
Collections