İlköğretim müfettişlerinin sergiledikleri insan ilişkileri hakkında ilköğretim okulu öğretmenlerinin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilköğretimde görevli sınıf ve branş öğretmenlerinin geliştirilmesine yönelik insan ilişkilerinin yönlendirme, bireyler arası ilişkiler, işbirliği, karara katılma, gelişme ve özgürlük boyutlarına ilişkin sınıf ve branş öğretmenlerinin görüşlerini literatür taraması ve anket yoluyla saptamaktır.İnsan ilişkilerinin önemi her geçen gün artmaktadır. Çünkü, okulun dolayısıyla da Milli Eğitimin amaçlarının ne derece gerçekleştiğinin ölçülmesi ve verimliliğinin artması, büyük ölçüde deneticilerin insan ilişkilerindeki yeterliklerine bağlıdır.Var olan uygulamaların bir değerlendirmesi yapılarak, süreci geliştirici önerilerde bulunulması, denetimin ve denetçinin etkinliğini artıracağından, eğitim ve öğretimin istenilen nitelikte olmasını ve amaçlarına uygun olarak gerçekleşme oranını yükseltebilecektir. Denetçilerin insan ilişkileri konusunda yeterliliklerinin hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim yoluyla kazandırılması, denetimde insan ögesinin niteliğinin artırılmasını amaçlaması, araştırmanın önemi olarak verilebilir.Araştırma evrenini Konya İl Merkezinde ilköğretim okullarında görev yapan sınıf ve branş öğretmenleri oluşturmaktadır.Araştırmada, bilgi toplama aracı olarak anket kullanılmıştır.Alanla ilgili literatürden yararlanarak geliştirilen anket taslağının, uzman görüşleri alınarak ve ön deneme çalışması ile güvenilirliği saptanmış ve ankete son şekli verilerek araştırmacı tarafından uygulanmıştır. Anketlerde, kişisel bilgilerin yanı sıra ilköğretimde görevli sınıf ve branş öğretmenlerinin geliştirilmesine yönelik 30 soru sorulmuş, dörtlü derecelendirme ölçeği kullanılmıştır. Verilerin frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapmaları alınarak çözümlenmiş, deneklerin, cinsiyet değişkenine ilişkin görüşleri t-testi, hizmet sürelerine ilişkin görüşleri varyans analizi ve LSD testi, ile ölçülmüştür.Anket yoluyla elde edilen verilerin çözümlenmesi sonucunda, araştırmanın alt problemlerine ilişkin bulgular şöyle özetlenebilir: Sınıf ve branş öğretmenleri genelde olumsuz ve alt düzeyde görüş belirtmişlerdir. Tüm deneklerin görüşleri arasında, cinsiyet ve hizmet süresi değişkenine göre anlamlı farklar vardır. Sınıf ve branş öğretmenlerinin görüşleri arasında ise anlamlı farklılık bulunmamaktadır. The aim of this research is to determine, through literature review and survey, the views of classroom and branch teachers working in primary schools on the development of teachers considering the sub-dimensions of human relations orientation, relationship between individuals, cooperation, participation in decision making, development and freedom.The importance of human relations is increasing day by day, because evaluating to what degree aims of the school and the national education have been realized and increasing the productivity are mainly dependent on supervisor capability on human relations.Considering the current status, proposing suggestions to improve the process are sure to increase the efficiency of the supervision and the supervisors. Accordingly, they are sure to increase the realization rate of the desired quality of education. Improving the adequacy of supervisors on human relations through pre-service and in-service training, and increasing the quality of human element in supervision process can be expressed as the importance of this research.The study population consists of classroom and branch teachers working in primary schools in the center of Konya province.The data have been collected through questionnaires. First, a draft questionnaire has been formed with the help of literature review and expert opinions. Then, the reliability level of the questionnaire has been determined through a pilot study, and the data have been collected by the researcher through the final draft. In addition to personal information, the questionnaire has 30 questions and it has a four-rating scale. For the analysis of the data frequency, percentage, arithmetic mean and standard deviation techniques have been used. Additionally, to find out whether there is a difference between the views of the participants as far as gender is concerned t-test, as far as years of service is concerned ANOVA and LSD tests have been used.Through the analysis of the data, the findings considering the sub-problems of the research can be summarized as:Classroom and branch teachers usually have negative and low views. There are significant differences between the views of participants according to the variables of gender and years of service. However, there is no significant difference between the views of classroom and branch teachers.
Collections