Eski ve yeni ilköğretim ikinci kademe Türkçe dersi öğretim programları ve ders kitaplarında dil bilgisi öğretiminin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, 6. 7. 8. sınıf Türkçe dersi eski (1981) ve yeni (2006) öğretim programı ve ders kitaplarında dil bilgisi konularının metot ve içerik yönünden karşılaştırılması yapılarak benzerlikler ve farklılıkların ortaya çıkarılmasına çalışılmıştır. Bu sebeple çalışma, her iki öğretim programı ve ders kitapları üzerinde yoğunlaşmıştır. Yapılan çalışma açıklamalar ve ilgili araştırmalar, yöntem, bulgular ve yorum, sonuç ve öneriler olmak üzere beş ana bölümden oluşmuştur.Araştırma sonucuna göre eski Türkçe ders programında ve program doğrultusunda hazırlanan ders kitaplarında dil bilgisi öğretiminin tanımdan yola çıkılarak verildiği, yeni programda ve program doğrultusunda hazırlanan ders kitaplarında dil bilgisi kurallarının öğrenciye sezdirilerek öğretilmesi hedeflendiği tespit edilmiştir. Programlar ve ders kitaplarında dil bilgisi öğretimi ile ilgili nelerin yapılabileceği ile ilgili öneriler sunulmuştur.Çalışma bilimsel doküman analizi çalışmasıdır. Araştırma sürecinde çalışmanın amacına yönelik mevcut kaynaklar bulunmuş, her kaynak dikkatlice incelenmiş, gerekli bilgiler not alınmış ve notlardan yola çıkarak değerlendirme işlemi yapılmıştır.Anahtar Kelimeler : Türkçe Dersi, Dil Bilgisi, Öğretim Programı, Ders Kitabı In this research, similatiries and differences are tried to be brought to light as comparing the subjects of grammar with regard to the method and the content in the second rank Turkish lesson old (1981) and new (2006) programme and in the textbooks. Therefore, this study centered on both curriculum and textbooks. This research; introduction theoretical descriptions and its related researches, technique, vereties and explanations, conclusion and suggestions.Research results according to the old Turkish course programs and the programs prepared in accordance with the textbooks, teaching grammar rules defining the way given by the new program and the program prepared in accordance with the textbooks, grammar rules to students detected to teach targeted have been identified. Programs and textbooks for teaching grammar suggestions are presented about what can be done.The study is a study of descriptive document analysis. The present sources that are appropriate fort he purpose of the study are found, each one of sourses is examined carefully and the required information is taken note and finally according to these notes the evalation is made.Key Words : Turkish Lesson, Grammar, Curriculum, Text Books
Collections