KTÜ Tıp Fakültesi öğrencilerinin psikiyatri hastalarına yönelik tutumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu çalışmanın amacı, psikiyatri stajının ruhsal hastalıklara yönelik tutumlarda etkisinin olup olmadığının araştırılmasıdır.Materyal ve Metot: Yüzsekiz öğrencinin anketi değerlendirilmiştir. Ankette sosyodemografik bilgiler ile ilgili 11 madde, depresyon hastası olan birisiyle ilgili 16 madde ve şizofreni hastası olan birisiyle ilgili 16 madde bulunmaktadır. Öğrenciler aynı anketi psikiyatri stajı öncesi ve sonrası cevaplamışlardır. Analizde Ki-Kare ve McNemar-Bowker testleri kullanılmıştır.Bulgular: Depresyon olgu örneğine ilişkin olarak, psikiyatri stajı sonrası öğrencilerin %95,4'i olgu örneğinde ruhsal bir hastalık olduğunu, %70,4'ü olgu örneğinin durumunun sosyal sorunlardan kaynaklandığını, %67,6'sı olgu örneğine benzer birisiyle çalışabileceğini, %25,9'u olgu örneğine benzer şikâyetleri olan birisiyle evlenebileceğini söylemiştir. Şizofreni olgu örneğine ilişkin olarak, psikiyatri stajı sonrası öğrencilerin %63,9'ü olgu örneğinde ruhsal bir hastalık olduğunu, %23,4'ü olgu örneğinin durumunun sosyal sorunlardan kaynaklandığını, %11,4'ü olgu örneğine benzer birisiyle çalışabileceğini söylemiştir.Tartışma: Psikiyatri stajı sonrası öğrencilerin çoğu, depresyon olgu örneğinin ruhsal bir hastalık olduğunu ve depresyon olgu örneğinin durumunun sosyal sorunlardan kaynaklandığını belirtmiştir. Psikiyatri stajı sonrası öğrencilerin çoğu, şizofreni olgu örneğinin ruhsal bir hastalık olduğunu ve olgu örneğine benzer birisiyle çalışamayacağını belirtmiştir.Sonuç: Psikiyatri stajı damgalayıcı tutumlar bakımından öğrencilerin ruhsal hastalıklara yönelik tutumlarını etkilememiştir. Damgalama konusunda öğrencilere verilecek eğitim onların ruhsal hastalıklara yönelik tutumlarını değiştirebilir. Aim: The aim of this study was to investigate the effect of psychiatric training on attitudes towards mental illness.Material and Method: Questionnaires of 108 students were evaluated. The questionnaire has 11 items for sociodemographic information, 16 items for depression and 16 items for schizophrenia. The students replied same questionnaire before and after the psychiatric training. Chi-Square and McNemar-Bowker tests were used in the analysis.Results: Related to depression case vignette, 95.4% of students mentioned that the case vignette has ?a mental illness?, 70.4% of students mentioned that case vignette?s condition was result from social problems, 67.6% of students mentioned that they can work with a person who was similar to the case vignette, 25.9% of students mentioned that they can get married with a person who was similar to the case vignette after the psychiatric training. Related to schizophrenia case vignette, 63.9% of students mentioned that the case vignette has ?a mental illness?, 23.4% of students mentioned that case vignette?s condition was result from social problems, 11.4% of students mentioned that they can work with a person who was similar to the case vignette after the psychiatric training.Discussion: After the psychiatric training, majority of the students stated depression case vignette as a mental illness and case vignette?s condition was result from social problems. After the psychiatric training, majority of the students stated schizophrenia case vignette as a mental illness and they can not work with a person who was similar to the case vignette.Conclusion: Psychiatric training did not affect students? attitudes towards mental illness in terms of stigmatizing attitudes. To give an education about stigma to the students may change the attitudes towards mental illness.
Collections