Beden eğitimi ve spor yüksek okulu, başlangıç ve son sınıf öğrencilerinin, birtakım anatomik ölçümlerinin ve kuvvet değerlerinin, birbirleri ile ve kontrol grubuyla karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, 4 yıllık eğitim sürecinin sonunda Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği öğrencilerinin fiziksel kapasitelerinin başlangıç (1. sınıf) ve bitiş (4. sınıf) dönemine göre değişiminin tespiti ve aynı yaştaki normal bireylerle kıyaslanması amaçlandı.Çalışma için Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği (ÇG) birinci ve dördüncü sınıflardan 95 öğrenciye (38kız?57erkek) ölçümler uygulandı. Ayrıca Müzik - Resim Öğretmenliği (KG) birinci ve dördüncü sınıflardan oluşan 87 öğrenciye de (39kız?48erkek) aynı ölçümler uygulanarak toplam 182 öğrenci üzerinde araştırma yapıldı.Çalışmada deneklerin boy - kilo, nabız - tansiyon değerleri, antropometrik ölçüm değerleri (kol, ön-kol, uyluk ve bacak uzunluğu; kol, ön-kol, uyluk, bacak, bel ve kalça çevre uzunlukları ve deri yağ kalınlığı) ve kuvvet değerleri (kavrama, kol, bacak ve sırt kuvveti, dikey - yatay sıçrama değerleri ve anaerobik güç) ölçüldü.İstatistiki sonuçların elde edilmesi için SPSS 17.0 adlı paket programı kullanıldı. Tüm deneklerin ölçüm ve test edilen değişkenlerinin ortalaması ve standart sapması hesaplandı. Gruplar arası farklılıkların tespitinde student T testi kullanıldı. Anlamlılık düzeyi 0.05 olarak belirlendi.ÇG 1. - 4. sınıf ve ÇG ? KG arasında boy-kilo ölçüm değerleri açısından istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmamıştır. Boy ve kilo değerleri arasındaki benzerliğin bireyin gelişimsel özelliklerinden ve özellikle boy uzamasının ergenlik döneminden sonra yavaşlaması ve durmasından kaynaklandığı düşünülmektedir.ÇG 1. - 4. sınıf arasında nabız-tansiyon değerleri açısından istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmamıştır. Ancak systole ve diastole değerleri KG 4. sınıf kız öğrencilerde 1. sınıf kızlara göre yüksek değerler görülmüş, istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur.ÇG 1. - 4. sınıf arasında antropometrik ölçüm değerleri açısından istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmamıştır. Ancak triceps, suprailiac ve calf deri kıvrım kalınlıkları KG kız öğrencilerde ÇG kızlara göre yüksek bulunmuştur. Aralarındaki fark istatistiksel olarak anlamlıdır.ÇG 1. - 4. sınıf öğrencilerin kuvvet ölçüm değerleri arasındaki değerlendirmede yalnızca FK12 (kız), DS1 ve DS2 (erkek), DS (kız-erkek), YS1 ve YS2 (erkek), YS (erkek) ve AG (kız) ölçümlerinde istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Diğer kuvvet ölçümleri için benzerlikler söz konusudur. Kuvvet ölçümleri iki grup arasında değerlendirildiğinde ÇG öğrencilerin KG öğrencilere göre daha yüksek değerlere sahip oldukları görülmektedir. Ölçümlerin tümünde istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar vardır.Sonuç olarak, ÇG öğrencileri ile KG öğrenciler arasında boy-kilo, nabız-tansiyon değerleri açısından benzerlikler olmasına rağmen kuvvet ölçümleri açısından ÇG öğrencileri daha yüksek ölçüm değerlerine sahip oldukları görülmüştür. ÇG öğrencilerinin anatomik ve fizyolojik profillerinin başlangıç dönemindeki (1.sınıf) seviyelerine göre korunmasının Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünün müfredatınca desteklendiğini düşündürmektedir. In this study, it is aimed to determinate the exchange of the physical capacity of Physical Education and Sport Teaching students according to the beginning (first class) and ending (fourth grade) period and to compare them with normal individuals.In this study, to 95 students (38 women- 57 men) from 1st and 4th classes of department of Physical Education and Sport Teaching measures were performed. Also to 87 (39 women-48men) students from 1st and 4th classes of department of Music-Painting Teaching measures were performed.In the study, subjects' height - weight, pulse rate - blood pressure values, anthropometric measurements (arm, front-arm, thigh and leg length, arm, front-arm, thigh, leg, waist and hip circumference length and thickness of skin oil) and force values (grip, arm, leg and back strength, vertical - horizontal jump, and anaerobic power) were measured.In order to get statistical results, package program which is named SPSS 17.0 was used. All subjects? measurements, the mean and standard deviation of the tested variables were calculated. ?Student T? test was used to determine the differences between groups. The level of significance was determined as 0.05.No statistical significant differences are determined in terms of the height-weight measurements between ÇG 1st and 4thclasses and ÇG ? KG. It is thought that the similarity between individual?s height and weight values is because of the deceleration and discontinue of the length increasing after puberty and developmental characteristics of individual.No statistical significant differences are determined in terms of heart rate- blood pressure values between ÇG 1st and 4th classes. However, systolic and diastolic values of KG 4thclass girl students are determined high when they are compared to 1st class girl students and found statistically significant.No statistical significant differences are determined in terms of anthropometric measurement values. However, triceps, suprailiac and thickness of calf skin fold of KG girls were determined high when compared to ÇG girls. The differences is statistically significant.In the assessment of the of the measured force values of ÇG 1ST and 4th classes there seems significant statistical differences only at FK12 (girl), DS1 and DS2(man), DS (woman-man), YS1 and YS2 (man), YS (man) and AG (woman) measures. There are similarities in the other force measurements. When the force measurements are assessed between two groups, ÇG students have higher values than KG students. There are statistically significant differences in all measurements.As a result, eventhough there are similarities in weight- height, pulse-tension values between ÇG and KG students, it is determined that ÇG students have higher dynamometry. It is thought that; the protection of anatomical and physiological profiles of students? according to the initial term (1st class) levels are supported by Department of Physical Education and Sports.
Collections