Fen ve teknoloji öğretiminde bellek destekleyici stratejilerin öğrencilerin başarıları üzerine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Fen ve Teknoloji öğretiminde Bellek Destekleyici Stratejilerin öğrencilerin başarıları ve hatırlama düzeylerine etkisini araştırmaktır.Evrenini Konya ili ve Seydişehir ilçesi ilköğretim okulları; örneklemini, Seydişehir Merkez İlköğretim Okulu'nun 6. sınıfları oluşturmuştur. Çalışma, ön test, son test ve hatırlama testi; bir deney bir kontrol deneme modeline göre yürütülmüştür.Araştırmada 6. sınıflarda 4 hafta süreyle okutulan ?Vücudumuzda Sistemler? ünitesi anlatılmıştır. Bu ünite kontrol grubuna geleneksel anlatım yöntemiyle anlatılırken deney grubuna bellek destekleyici tekniklerine göre hazırlanmış materyaller kullanılarak anlatılmıştır. Öğrencilerin başarı düzeylerinin belirlenmesinde güvenirlik katsayısı (? = 0.918) olan ve 25 sorudan oluşan testten yararlanılmıştır.Araştırmada; öğrencilerin deneme sonundaki başarı düzeyi ve ders anlatımının bitmesinden 9 hafta sonra uygulanan hatırlama testinden aldıkları puanlar, bağımlı değişken olarak ele alınmıştır. Başarı düzeyini belirlemek amacıyla uygulanan testlere ait veriler, SPSS paket programından yararlanılarak, bağımsız gruplar t-testi analiz modeliyle değerlendirilmiştir.Araştırma sonunda, bellek destekleyici stratejilerin ve geleneksel yöntem arasında istatistiksel olarak önemli bir farka rastlanmıştır (p<0.05). Fen ve Teknoloji eğitiminde bellek destekleyici stratejilerin geleneksel yönteme göre daha başarılı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.ANAHTAR KELİMELER: Beyin, Bellek, Öğrenme, Bellek Destekleyiciler The aim of this research is to investigate the Effects of Mnemonic Strategies on Students? Success and Anamnesis in Science and Tecnology TeachingThe study covered the Primary Schools of Konya City Center and Seydişehir district, and the sampling of it is done on year 6 classes of Merkez Primary school of Seydişehir district. This study was executed according to the prior test- last test, one experiment and one control test model.In this research; the unit ?our body systems? was presented to year 6 students for 4 weeks. The unit was presented to the control group with traditional method whereas, to the test group, with using education materials which were prepared according to mnemonic techniques. To determine the success levels of the students, a test with reliability coefficient of ?= 0.918 and 25 questions were used respectively.In the present research, grades from success level test after the test period and grades from anamnesis test applied 9 weeks after the lesson?s presentation were taken as dependent variables. The data that belong to the applied tests to determine the success level of this research were evaluated making use of SPSS package programme by independent groups t-test analysis model.At the end of the research, meaningful difference between mnemonic strategies and traditional method was observed (p<0.05). The result of this study showed that using mnemonic Strategies in Science and Technology teaching is more successful than using traditional method.KEY WORDS: Brain, Memory, Learning, Mnemonics
Collections