Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Mehmet Ali
dc.contributor.authorŞen, Ayşe Nur
dc.date.accessioned2020-12-29T14:06:20Z
dc.date.available2020-12-29T14:06:20Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438497
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; 10. Sınıflarda öğretilen populasyon ekolojisi konusunda sunuş (klasik) yöntemin ve gezi ? gözlem yönteminin kullanılması ve bu yöntemlerin öğrenci başarısı üzerinde farklarının karşılaştırılmasıdır .Evrenini, Mersin ili Anamur ilçesi, Anamur Anadolu Lisesi 10. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Çalışma, hazırlamış olduğum populasyon ekolojisi başarı testine göre yürütülmüştür .Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 13.0 paket programı, verilerin analizinde ise % ifadeler, t testi ve varyans analizi kullanılmıştır .Araştırma sonunda iki grup arasında istatistiksel olarak farklara rastlanmıştır. (p<0,05) 10. Sınıflardaki populasyon ekolojisi konusu öğretiminde, gezi gözlem yönteminin kullanıldığı grubun daha başarılı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Populasyon Ekolojisi, Öğretim Yöntem ? Teknikleri, Bağımsız test.
dc.description.abstractThe aim of this study, is at the population ecology topic , ( that is being taught in 10 th class biology lesson) : to use presentation method and excursion ? observation method and comparing these methods effects on achievement of learning.The universe of this study include secondary school in Anamur of Mersin (10 th classes ) of Anamur Anatolion High School . This study was carried out according to the achievement test prepared by me .The data obtained from the test was analyzed using SPSS 13.0 programme by t-test and varience analysis .The result of the study showed that the differences among groups are statistycally meaningful . ( p<0,05 )The student group we used excursion observation method is more successful at the test ( in30 questions) than the group that was used in presentation method .Key Words: Population ecology, learning styles, t testen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBiyolojitr_TR
dc.subjectBiologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title10. sınıf Biyoloji dersinde okutulan populâsyon ekolojisi konusunun öğretilmesinde sunuş yolu ve gezi ?gözlem yöntemi kullanılarak öğrenme üzerindeki etkisinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeAt the population ecology topic, (That is being taught in 10 th class biology lesson ): To use presentation method and excursion observation method and compare these methods effects on learning
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmBiology education
dc.subject.ytmBiology teaching
dc.subject.ytmBiology lesson
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmTeaching by presentation
dc.subject.ytmTrip-observation method
dc.identifier.yokid403901
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid294170
dc.description.pages61
dc.publisher.disciplineBiyoloji Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess