10. sınıf Biyoloji dersinde okutulan populâsyon ekolojisi konusunun öğretilmesinde sunuş yolu ve gezi ?gözlem yöntemi kullanılarak öğrenme üzerindeki etkisinin karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Kaya, Mehmet Ali | |
dc.contributor.author | Şen, Ayşe Nur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:06:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:06:20Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438497 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı; 10. Sınıflarda öğretilen populasyon ekolojisi konusunda sunuş (klasik) yöntemin ve gezi ? gözlem yönteminin kullanılması ve bu yöntemlerin öğrenci başarısı üzerinde farklarının karşılaştırılmasıdır .Evrenini, Mersin ili Anamur ilçesi, Anamur Anadolu Lisesi 10. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Çalışma, hazırlamış olduğum populasyon ekolojisi başarı testine göre yürütülmüştür .Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 13.0 paket programı, verilerin analizinde ise % ifadeler, t testi ve varyans analizi kullanılmıştır .Araştırma sonunda iki grup arasında istatistiksel olarak farklara rastlanmıştır. (p<0,05) 10. Sınıflardaki populasyon ekolojisi konusu öğretiminde, gezi gözlem yönteminin kullanıldığı grubun daha başarılı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Populasyon Ekolojisi, Öğretim Yöntem ? Teknikleri, Bağımsız test. | |
dc.description.abstract | The aim of this study, is at the population ecology topic , ( that is being taught in 10 th class biology lesson) : to use presentation method and excursion ? observation method and comparing these methods effects on achievement of learning.The universe of this study include secondary school in Anamur of Mersin (10 th classes ) of Anamur Anatolion High School . This study was carried out according to the achievement test prepared by me .The data obtained from the test was analyzed using SPSS 13.0 programme by t-test and varience analysis .The result of the study showed that the differences among groups are statistycally meaningful . ( p<0,05 )The student group we used excursion observation method is more successful at the test ( in30 questions) than the group that was used in presentation method .Key Words: Population ecology, learning styles, t test | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Biyoloji | tr_TR |
dc.subject | Biology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 10. sınıf Biyoloji dersinde okutulan populâsyon ekolojisi konusunun öğretilmesinde sunuş yolu ve gezi ?gözlem yöntemi kullanılarak öğrenme üzerindeki etkisinin karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | At the population ecology topic, (That is being taught in 10 th class biology lesson ): To use presentation method and excursion observation method and compare these methods effects on learning | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | High schools | |
dc.subject.ytm | Biology education | |
dc.subject.ytm | Biology teaching | |
dc.subject.ytm | Biology lesson | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Teaching by presentation | |
dc.subject.ytm | Trip-observation method | |
dc.identifier.yokid | 403901 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 294170 | |
dc.description.pages | 61 | |
dc.publisher.discipline | Biyoloji Eğitimi Bilim Dalı |