Piyano eğitimindeki motivasyon durumunun öğretim elemanı ve öğrenci açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Motivasyon kavramı öğrenme sürecini etkileyen en önemli faktörlerden bir tanesidir. Bu çalışma, piyano eğitiminde öğretmen niteliklerinin öğrencilerin piyano dersine olan motivasyonlarını ne derece etkilediğini ve piyano öğretim elemanlarının öğrencilerinin motivasyonlarını nasıl sağladıklarını araştırmıştır. Araştırma örneklemi Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı 1, 2, 3 ve 4. Sınıftan toplam 160 öğrenci ve bu anabilim dalında görev yapan 7 piyano öğretim elemanı ile yapılmıştır. Nicel veriler 53 soruluk bir anket ile toplanmış ve beş başlık altında cinsiyet ve sınıf değişkenine göre açıklanmaya çalışılmıştır. 1) Öğretim elemanının davranış ve tutumları, 2) Öğrencileri ile iletişimi, 3) Pedagojik yaklaşımlar, 4) Fiziksel ve kişisel özellikleri ve 5) Mesleki-müzikal geçmişleri. Sonuç olarak, özellikle piyano öğretmeninin kişilik özellikleri, kız öğrencilerin motivasyonlarını etkilediği bulunmuştur. Sınıf değişkenine göre bakıldığında yukarıda belirtilen beş madde içerisinden çoğunlukla 1. sınıflarla 4. sınıflar arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Piyano öğretim elemanlarının, öğrencilerin motivasyonlarını nasıl sağladıkları konusundaki düşünceleri ve deneyimleri görüşme formu ile toplanmıştır. Toplanan verilerin betimsel analizi yapılmıştır. Yapılan görüşmeler sonucunda piyano öğretim elemanları, öğrencilerinin motivasyonlarını en çok iletişim kurma, neden araştırma, güven duygusunu verme, öğrenci beğenisini dikkate alma gibi hümanistik yaklaşımlarla sağlandığı bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Piyano Eğitimi, Motivasyon, Piyano Öğrencisi, Piyano Öğretim Elemanı Motivation is one of the major concept which has an affect on students? learning. The study examines the piano teacaher?s attributions on studensts? piano playing motivations. Also it is searched the piano trainers experiences and thought on how to motivate their students. Sampling is done from Selcuk University, Ahmet Keleşoğlu Education Faculty Fine Arts Education Deapartment of Music Education. 1.,2.,3. and 4th year, total 160 students and 7 piano lecturers have choosen for the study. Questionnaire is constructed with 53 statements about piano teachers? attrıbutions and ask students to answer in what level these attiributions are motivating them. These attributions are grouped into five headings.1) Lecturer behaviour and attitude 2) Communiation with student 3) Pedagogical approaches 4) Physical and personal treats 5) musical and professional background. The collected data about piano trainers? are analaysed according to the years that students in and their sex. Results show that there are significant differences between girls and boys. There are also significant differences between the years. The piano trainers? thoughts and experiences are collected through structured interview technique. The content analyse is choosen to explain written data.Key words: Piano Training, Motivation, Piano Students, Piano Teacher
Collections