Din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde materyal kullanımı ilköğretim 6. sınıf örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim öğretim faaliyetlerinde kullanılan materyaller eğitimde verimliliği ve kalıcılığı doğrudan etkilemektedir. Diğer derslerde olduğu gibi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinde de öğretimi kolaylaştırıcı ders materyallerinin kullanılması büyük önem arz etmektedir.Araştırmamızın amacı DKAB derslerinin daha etkili, verimli, öğrencileri sıkmadan ve eğlenceli bir şekilde geçmesi için çeşitli materyaller hazırlamak ve bunların kullanılmasını sağlamaktır. Böylece öğrenciyi merkeze alarak daha etkili ve kalıcı bir öğrenme gerçekleşmiş olacaktır.Bu çalışmamızda İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi 6.sınıftaki toplam 6 farklı ünite ile ilgili çeşitli ders materyalleri yer almaktadır. Bu materyaller kare bulmacalar, şifreli kelime avları, kavram haritaları, âyet ve hadi bulmacaları, boyama etkinlikleri, ödev kağıtları, afişler, karikatürler, ders notları, çalışma yaprakları, ünite tekrarı yaptıran açık uçlu kısa vb. sorular, eşleştirme testleri, anagram bulmacalar ve Doğru-Yanlış testlerinden oluşmaktadır.Çalışmamızda yer alan tüm materyaller itina ile hazırlanıp doğrulukları test edilmiş ve müfredattaki konu sırasına göre sıraya konularak sunulmuştur. Ayrıca her materyali takip eden sayfada o materyalin kullanımı ve işlevi hakkında kısa bilgiler verilerek açıklamalarda bulunulmuştur.Öğrenci merkezli ve materyal kullanımına yer verilen öğretim yöntemleri diğer yöntemlere göre daha etkilidir. Böyle olduğunda öğrenciler yaparak yaşayarak ve kalıcı bir şekilde öğrenmektedirler. Bu nedenle özellikle DKAB derslerinin etkinliğinin arttırılması ve dersin daha cazip hâle getirilmesi için materyal kullanımını tüm öğretmenlere tavsiye etmekteyiz.Anahtar kelimeler: Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, materyal, 6.sınıf An educational material used in teaching activities in education directly affects the efficiency and persistence. As with other courses in the teaching of Religions Culture And Ethic classes to facilitate the use of course materials is of great importance.The aim of our research culture, Religions Culture And Ethic Knowledge Courses more effective, efficient, and fun way to pass without squeezing the students and prepare them for the use of various materials to provide. taking students to the center so that more effective and lasting learning will be realized.In this study, the sixth grade in Religions Culture And Ethic Knowledge Courses in the class with a total of six different unit is located in the various course materials. These materials are square puzzles, scrambled word catches, concept maps, verses and hadiths puzzles, coloring activities, homework papers, posters, cartoons, class notes, worksheets, duplication unit, the unit re-built the opened-ended parable and so on questions, matching tests, anagram puzzles and true-false test consists.The study, prepared with care, accuracy of all the materials tested and ranked in order of topics presented in the curriculum. In addition, all material on the page that follows the use and function of the material by giving brief information about the statements made.Given in the use of student-centered teaching methods and materials are more effective than other methods. When doing so, students, living in a permanent way, and learn. These reasons and the course is to improve the effectiveness of Religions Culture And Ethic Knowledge Courses be made more attractive to recommend to all teachers in the use of the material.Key Words: Religions Culture And Ethic Knowledge, Material, 6. Grade
Collections