Probleme dayalı öğrenme ve proje tabanlı öğrenme yöntemlerinin ilköğretim öğrencilerinin başarılarına ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersi öğretiminde probleme dayalı öğrenme ve proje tabanlı öğrenme yöntemlerinin başarı ve tutumlarına etkisini incelemektir.Araştırma 2009-2010 öğretim yılının ikinci yarıyılında Afyonkarahisar ili, Emirdağ ilçesinde Aziziye ve Şükrü Mola ilköğretim okullarında toplam 51 öğrenci ve birbirine denk iki grup üzerinde gerçekleştirilmiştir. Grupların birbirine denklikleri Işık ve Ses ünitesi başarı testinden aldıkları sınav sonuçları ve öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda oluşturulmuştur. Problem ve Proje grupları kura yoluyla belirlenmiştir.Problem grubundaki öğrencilere probleme dayalı öğrenme yaklaşımı ile ders işlenirken Proje grubu öğrencileriyle proje tabanlı öğrenme yaklaşımına göre ders işlenmiştir. Araştırmada öğrencilere ?Işık ve Ses? ünitesi başarı testi ve Fen ve Teknoloji dersi tutum ölçeği uygulanmıştır. Ölçekler öğrencilere çalışmadan önce ön test çalışmadan sonra ise son test olarak uygulanmıştır. Araştırma 7 hafta sürmüştür. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde ?t? testi kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre Probleme dayalı öğrenme ve Proje tabanlı öğrenme yöntemleri öğrencilerin başarılarını artırdığı görülmüştür. Problem grubu öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersine karsı tutumları arasında anlamlı bir farklılık bulunurken, Proje grubu öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersine karşı tutumları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.Anahtar Kelimeler: Probleme Dayalı Öğrenme, Proje Tabanlı Öğrenme, Fen ve Teknoloji Dersine Karşı Tutum The purpose of this study, primary 4 grade students' problem-based learning and teaching of Science and Technology project-based learning methods to examine the effect of achievement and attitudes.The second semester of 2009-2010 academic year, the town of Afyonkarahisar Emirdag, Elementary School Aziziye and elementary schools Sukru Mola, equivalent to a total of 51 students and each other üzreinde research was conducted in two groups. Light and sound unit with each of the groups balances achievement test was created in accordance with their exam results and teachers' opinions. Problem and project groups were determined by drawing lots.Problem group, students with problem-based learning approach to teaching students, project-based learning approach is being processed by the project group lessons taught. Students to study `Light and Sound` Science and Technology unit achievement test and attitude scale were applied. Scales to students as a final test before you try to pre-test is then applied to the study. The research lasted for 7 weeks. To analyze the data obtained in the study, Mann whitney U test.According to the results of the study, problem-based learning and project-based learning methods was to increase students' achievements. Problem group students 'attitudes against science and technology course found no significant difference between, the project group students' attitudes towards science and technology lesson was not a significant difference between.Keywords: Problem Based Learning, Project-Based Learning, Science and Technology Course Attitude
Collections