Sınıf öğretmenlerinin sınıf tercihleri ve bu tercihler üzerinde etkili olan faktörlere ilişkin fenomenografik bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin sınıf tercihleri ve bu tercihler üzerinde etkili olan faktörlere ilişkin öğretmen görüşlerinin tespiti için fenomenografik yöntemle yapılmış nitel bir araştırmadır.Araştırma Afyonkarahisar ili İscehisar ilçesinde görev yapmakta olan 5 sınıf öğretmeniyle yapılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerden veriler görüşme tekniği kullanılarak toplanmış ve Fenomenografik analize uygun olarak incelenmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlar şu şekilde özetlenebilir: (1) Sınıf Öğretmenliği bölümünden mezun öğretmenlerin 2. veya 3. sınıf seçtikleri, Sınıf Öğretmenliği bölümü mezun olmayan öğretmenlerin 4. veya 5. sınıf seçtikleri görülmektedir. (2) Bütün öğretmenler 1. sınıfın zor bir sınıf olduğunu ifade etmiş ancak öğrencileri 1. sınıftan 5. sınıfa kadar okutacaklarsa almak istediklerini söylemişlerdir. (3) Öğretmenlerin tercihlerinde cinsiyetlerinin, öğrenim durumlarının, mesleki yeterlilik ve tecrübelerinin, öğrenci gelişim düzeylerinin, sınıf yönetiminin, ölçme-değerlendirme uygulamalarının, derslere branş öğretmenlerinin girecek olmasının etkili olduğu görülmüştür. (4) Kadın öğretmenlerin sınıf yönetiminin rahat sağlandığı 2. ve 3. sınıfları seçtiği, erkek öğretmenlerin böyle bir kaygı taşımadığı görülmüştür. Ancak farklı branşlardan gelen öğretmenlerin 4. ve 5. sınıfları seçtikleri görülmüştür. (5) Stajyer öğretmenlere 1. sınıf verilmemesi gerektiği bütün öğretmenlerce ifade edilmiştir. (6) Sınıf öğretmenlerine sınıfları tanıtıcı hizmetiçi eğitim faaliyeti düzenlenmesinin etkili olacağı söylenmiştir.Anahtar kelimeler: Sınıf öğretmeni, fenomenografi, sınıf tercihi, öğretmen görüşleri. This study is an quantitative research used phenomenographic approach and designed for identifying the opinions about class preferences of primary school teachers and effective factors of their preferences.Research conducted on 5 primary school teachers works in Iscehisar-Afyonkarahisar. The data has been collected with interview technique. Phenomenographic approach has been used for analyzing data. The results can be summarized as: (1) The teachers graduated from primary teacher education department chose 2th or 3th classes, the others chose 4th or 5th clases. (2) All of the teachers stated that the hardest class is 1. class and they can prefer this class unless they can teach 1-5 classes. (3) It has been seen that gender differences, graduation, vocational efficiency and experiences, developmental preferences of students, class management problems, measurement and evaluation practices are effective factors on chosing class. (4) The woman teachers chose 2th and 3th classes because of easy class management. The teachers from different branches chose 4th and 5th classes. (5) All of the teachers have been stated that student teachers are not appropriate for 1th classes. (6)It has been stated that in service training may be effective applications.Key Words: primary school teachers, phenomenographic approach, class preferences, teacher opinions.
Collections