Lise 9. sınıf biyoloji ders kitaplarında su ve konu ile ilgili öğrencilerde karşılaşılan kavram yanılgıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Su; kimya, fizik ve biyolojinin ortak çalışma alanı olup canlıların yaşamı için vazgeçilmezdir. Suyun moleküler yapısı, içerdiği kimyasal bağlar, polar özelliği canlıları meydana getiren hücrelerde meydana gelen biyokimyasal olaylar için oldukça önemlidir. Suyun fiziksel, kimyasal ve biyolojik özelliklerinin öğrenciler tarafından iyi bir şekilde bilinmesi biyolojik sistemlerin, hücrelerin çalışma prensiplerinin daha iyi anlaşılabilmesine olanak sağlar. Bu nedenle bu çalışmada öğrencilerin suyun canlı sistemlerdeki özelliklerini nasıl bildiklerinin saptanması amacıyla, literatür bilgisine dayalı olarak geliştirilen bir anket yardımıyla öğrencilerde karşılaşılması muhtemel kavram yanılgılarının saptanmasına çalışılmıştır.Çalışma sonuçlarına göre; öğrencilerin bilgilerinde, canlıların hücrelerinde kullanılan suyun fiziksel, kimyasal özelliklerine ve işlevlerine yönelik eksiklikler ve yanılgılar olduğu saptanmıştır. Bulgular, su ve özellikleri konusunda Lise 9. Sınıf öğrencileri arasında yaygın kavram yanılgılarının olduğunu göstermektedir. Öğrencilerin iyi bildiklerini düşündükleri birçok kavramı yanlış kullandıkları gözlenmiştir. Bu durum; kavramların anlamını öğrenmede zorlanma ya da tam bilmeme, geçmişten gelen yanlış aktarım, öğretmenlerin konu aktarımı hususunda bilgileri öğrencilerin zihninde yeterince anlamlandıramama ve kitaplardaki eksiklikler olarak düşünülmektedir. The water is vital for living things that its a common subject of physics, chemistry and biology. Its molecular structure, polarity, chemical bound making properties with others is very important for cell biochemistry. The knowing of the physical, chemical and biological properties of water may help students? better understanding of working principles of cells. Therefore, a study on the basis of literature knowledge established in order to detect possible misconceptions of pupils about water in living systems.The results have been shown that there are some misconceptions and misunderstandings sourced from this subject. Findings also have shown that there are common misconceptions between 9th grade secondary school students. Although some subject in respect to water in cell known very well, misconceptions were common. It has been considered that misconceptions and misunderstandings of pupils may sourced teaching methods, teachers and alternative knowledge of pupils. An insufficient teaching and learning actives may trigger misconceptions.
Collections