Fen ve teknoloji dersinde çoklu zeka kuramına dayalı öğretimin öğrencilerin başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin madde ve ısı ünitesindeki başarılarına, tutum ve algılamalarına mevcut öğretim yöntemine kıyasla Çoklu Zeka Ku-ramı'nın etkisini araştırmak ve Çoklu Zeka Kuramı'nın ilköğ¬retim 6. sınıf fen ve teknoloji müfredatı açısından uygulanabilirliğini göstermektir.Ön test-son test kontrol grup tasarımının kullanıldığı bu çalışma, 2010-2011 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde Adana ili Seyhan ilçesi Orhan Gazi İlköğretim Oku-lu'ndaki 6/A (N=25) ve 6/D (N=25) sınıflarında öğrenim gören toplam 50 öğrenci ile haftada 4 ders saati olmak koşuluyla 6 hafta sürmüştür. İlk hafta boyunca ön testler ve son haftada ise son testler uygulanmıştır. İki sınıftan rastgele seçilen kontrol grubundaki öğ-rencilerle mevcut öğretim yöntemine göre, deney grubundaki öğrencilerle ise Çoklu Zeka Kuramına göre hazırlanmış öğretim etkinlikleri ile dersler işlenmiştir.Çalışmanın başlangıcında her iki gruptaki öğrencilerin ön bilgilerini ölçmek için ön bilgi testi uygulanmıştır. İki farklı yöntemin (Mevcut Öğretim Yöntemi ve Çoklu Zeka Kuramı) öğrencilerin başarıları, tutum ve algılamaları üzerine etkisini tespit etmek için başarı testi ile tutum ve algılama anketi tüm öğrencilere son test olarak uygulanmıştır.Elde edilen verilere göre; gruplar arası karşılaştırmalarda hem ön bilgi testi, hem de başarı testi bakımından kontrol ve deney grupları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Diğer ikili karşılaştırmalar da ise istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık görülmemektedir.Yapılan istatistiksel analizler sonucunda, Çoklu Zeka Kuramına dayalı öğretim et-kinliklerinin öğrencilerin madde ve ısı ünitesindeki başarılarına, fen ve teknolojiye olan tutum ve algılamalarına anlamlı bir katkı sağladığı görülmüştür. The purpose of this study is to investigate the affects of the Multiple Intelligences Theory on the 6th grade students' perception, attitude and success levels on the topic of `Matter and Heat` and compare these affects with the current education methods. In addition, the study aims to prove the applicability of the Multiple Intelligences Theory on the 6th grade science and technology syllabus.This study, in which `pre-test post-test control group design` was used, was performed in the 2010-2011 education year's second term in the Adana Seyhan Orhan Gazi Ilkogretim Okulu with 50 students from 6/A (N=25) and 6/D (N=25) classrooms during a 6 week period. In each of these 6 weeks, the study was performed for 4 class hours. During the first week the pre-tests were applied and during the last week the post tests were applied. Classes were performed with the students randomly selected from the 2 classrooms who are in the control group using the current education methods. On the other hand, the classes were performed with the students who are in the experiment group using the activities that were designed based on the Multiple Intelligences Theory.In the beginning of the study, in order to assess the pre-knowledge levels of the students, the students in both groups took the pre-knowledge test. At the end of the study, in order to identify the affects of the 2 different methods (The Current Teaching Method and the Multiple Intelligences Theory Method) on the students' success levels, attitudes and perceptions, all the students took success tests and attitude and perception surveys as final tests.Based on the gathered data; statistically, a significant difference was observed in the comparisons between the pre-knowledge and success levels of the students from both groups. On the other hand, no significant difference was observed in the other comparisons between the students from the 2 groups.As a conclusion, after the statistical analysis, it was observed that the education activities that are based on the Multiple Intelligences Theory have a significant contribution to the students' success levels on the topic of `Matter and Science` and on the students' attitudes and perceptions towards science and technology.
Collections