Biyoloji öğretmenlerinin Evrim Teorisi ile ilgili görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, biyoloji öğretmenlerinin evrim teorisine yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırmada tarama modeli nicel araştırma desenine uygun olarak kullanılmıştır.Araştırmanın evreni biyoloji öğretmenleri iken, çalışma grubu Konya ili ve ilçelerindeki 125 biyoloji öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada bağımsız değişken olarak öğretmenlerin cinsiyet, mesleki kıdem, mezun oldukları fakülte, lisans döneminde evrim dersi alıp almama ve kendilerini tanımlamaları kullanılmıştır.Araştırma da veri toplama aracı olarak Rutledge & Sadler (2007) tarafından geliştirilen likert tipi evrim teorisini kabul etme ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin güvenirlilik çalışması araştırmacı tarafından yapılmış ve güvenirlik katsayısı (Cronbach ?) 0,98 olarak bulunmuştur. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde SPSS 16,0 paket programı kullanılırken, verilerin analizinde yüzdelik ifadeler, bağımsız t-testi ve tek faktörlü varyans analizi (Anova) kullanılmıştır.Araştırma sonucuna göre; öğretmenlerin evrime yönelik görüşleri ile mezun oldukları fakülte türü, lisans döneminde evrim dersi alıp almamaları, kendilerini tanımlamaları ile kıdem arasında anlamlı istatiksel farklılık çıkarken, cinsiyet açısından istatiksel olarak anlamlı bir farklılık çıkmamıştır. The purpose of this study is to determine biology teachers? views about evolution theory. The survey model in the study was prepared suitably for the qualitative study design.While the study population includes biology teachers, study sample comprises 125 biology teachers working in Konya province and its districts. In the study; teachers? gender, job seniority, faculty they graduated from, whether they took a course on evolution during their university education or not, and their description of themselves were used as independent variables.As the data collection tool of the study, a likert-type Acceptance of Evolution Theory Scale developed by Rutledge & Sadler (2007) was used. Reliability coefficient of the scale was found as 0,98 (Cronbach ?) by researcher. SPSS 16 package program was used in the analysis of the data obtained during the study. The analysis was carried out by using percentages, independent t-test and one way ANOVA.According to the study results, while there exist a statistically significant difference between the teachers? views about evolution theory and the type of faculty they graduated from, whether they took a course on evolution during their university education or not, their description of themselves and job seniority, no statistically significant difference was detected between gender and the teachers? views about evolution theory.
Collections