Sınıf öğretmen adaylarının bazı kimya kavramlarını anlama seviyelerinin ve kavram yanılgılarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma ilköğretim düzeyinde bazı temel kimya kavramları hakkında sınıf öğretmen adaylarının anlama düzeylerini belirlemeye ve kimya eğitimi hakkında ve temel kimya konuları olan madde ve özellikleri, atom ve periyodik sistem, bağlar, karışımlar - çözeltiler ve kimyasal-fiziksel özellikler hakkında kavram yanılgıların belirlenmesi ve bazı öğrenci özellikleriyle kavram yanılgıların arasında anlamlı ilişki olup olmaması durumları ilişkilendirilmeye çalışılmıştır.Araştırma Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi'nde Sınıf Öğretmenliği programında öğrenim gören 1. 2. 3. 4. sınıf öğrencilerinden oluşturulmuştur. Toplam 247 öğrenciye uygulanmıştır.77 erkek ve 170 kız öğretmen adayından oluşmaktadır.Öğrencilere uygulanan anket iki bölümden oluşmuştur. Birinci bölümünde öğretmen adaylarının kişisel bilgilerini içeren 7 soru bulunmaktadır. İkinci bölümde ise öğretmen adaylarının kimya ile ilgili bazı kavramların anlaşılma düzeylerini belirlemek amacıyla bu kavramları içeren toplam 88 tane bilimsel ve mantıksal anlamda doğru ve yanlış cümleler yer almaktadır. Bu cümlelerin 13 tanesi atom,14 tanesi periyodik sistem,15 tanesi bağlar, 17 tanesi madde ve özellikleri,18 tanesi karışım ve çözeltiler, 11 tanesi fiziksel ve kimyasal olaylar boyutlarında hazırlanmış ve gelişigüzel sıralanmıştır. Ayrıca bu cümlelerin karşısına öğretmen adaylarının görüşlerinin katılma derecesini ölçmek için ?doğru?, ?yanlış? ve ?fikrim yok? şeklinde üç seçenek sunulmuştur.Elde edilen veriler istatistiksel olarak incelenmiştir. Kimya temel konularında ankette çıkan kavram yanılgıları, istatistiksel veriler, sonuç ve öneriler çalışmanın sonunda verilmiştir. In this study, it is aimed to determine of understanding levels of pre-service elementary school teachers (teacher candidates) about fundamental chemistry concepts and their misconceptions about chemistry education and properties of the matter, structure of the atom, periodic table, chemical bonding, mixtures-solutions and their chemical and physical properties; in addition it was also investigated whether there exist any meaningful relation between properties of teacher candidates and their misconceptions.The investigation was performed in teacher candidates who had been studying first, second, third and forth grades at Department of Elementary School Teacher ship of Ahmet Keleşoğlu Education Faculty of Selçuk University. Total teacher candidates are 247. 77 teacher candidates are male while 177 candidates are female.Inquiry test applied to the teacher candidates consists of two sections. In first section, there are 7 questions which involve personal knowledge of teacher candidates. In second section, there are 88 questions with scientifically and logically true and false options. These questions were designed so as to determine understanding levels of the teacher candidates concerning some chemistry concepts13 questions are about atoms, 14 questions are about periodic system, 15 questions are about chemical bonding, 17 questions are about matter and its properties, 18 questions are about mixtures and solutions, 11 questions are about physical and chemical phenomena. For measuring the knowledge level of teacher candidates, `true`, `false` and `I have no idea` options were added to every question.It was examined whether there exist any statistically. The misconceptions emerged about fundamental chemistry topics, statistical data, results and suggestions obtained from inquiry test were added to end of the survey.
Collections