Lise 9. sınıf öğrencilerinde inorganik maddelerle ilgili karşılaşılan kavram yanılgılarının araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, lise 9. sınıf öğrencilerinde karşılaşılan inorganik maddelerin görev ve fonksiyonları ile ilgili kavram yanılgılarının saptanması, bu kavram yanılgılarının nedenlerinin araştırılması? olarak belirlenmiştir. Öğrencilerde karşılaşılan kavram yanılgılarının saptanması ve sebeplerinin analizi biyoloji eğitimi bakımından büyük önem taşımaktadır.Yapılan çalışmalar öğrencilerin mevcut ön bilgilerinin temel biyoloji konularını öğrenmelerini zorlaştırdığı, canlıların hücrelerinde oldukça önemli görevleri bulunan inorganik maddelerin fiziksel ve kimyasal özellikleri ile hücresel işlevlerini yeterince yorumlayamadıkları görülmektedir. Bu nedenle bu çalışma lise 9. sınıf öğrencilerinin biyoloji ders kitaplarında yer alan ?hücrede bulunan inorganik maddeler ve bunların görevleri ile ilgili öğrencilerde karşılaşılan kavram yanılgılarının saptanmasına ve bunların nedenlerinin araştırılmasına? odaklanmıştır.Araştırmanın çalışma grubu Konya il merkezinde bulunan Özel Enderun Lisesi 9.sınıfında okuyan toplam 40 öğrenci ile sınırlıdır. Öğrencilere 2 aşamalı (kapalı ve açık uçlu) 10 soru içeren bir anket uygulanmış ve sorularının frekans ve yüzde dağılımları saptanarak istatistiksel olarak analizi yapılmıştır.Bulgular öğrencilerin inorganik maddelerin temel özellikleri ve bunların hücresel fonksiyonlarını yorumlamada bazı kavram yanılgısına sahip olduklarını göstermiştir. Öğrencilerin çoğunlukla hücrede bulunan mineral maddelerini hücrelerin hayatsal faaliyetleri için enerji kaynağı olarak düşündükleri saptanmıştır. Çoğunlukla mineral maddelerinin hücrelerdeki kimyasal tepkimelerdeki katalizör görevini göz ardı ettikleri, karbondioksitin bir organik molekül olmadığını bilmelerine rağmen nedenini açıklayamadıkları, canlılarda bulunan inorganik ve organik maddeler arasındaki ilişkileri yeterince yorumlayamadıkları saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Biyoloji eğitimi, Lise ders kitapları, hücre, inorganik maddeler, kavram yanılgısı, The aim of this study has been designated detection of misconceptions of secondary school students (9th Grade) about inorganic substance and their metabolism in cells. It is well known that students? misconceptions about biological subject and their analysis?s are vital important for biology education in secondary school biology education.Previous studies have been shown that pre-knowledge of pupils about vitality and related subjects make difficult their understanding and comment new biological subjects. Also it makes difficult understanding basic functions of inorganic substances that they play an important role in cells metabolism. For this, this study has been focused on detection of misconceptions on secondary school biology text book (9th Grade) subject about inorganic substances in cells and their cellular functions.The space of research has been restricted with Private Enderun Secondary School located in central part of Konya Province. Totally, forty students have been attended to research that a questionnaire included two step ten questions with closed and open ended has been applied. The results have been analyzed according to statistically.The findings have been shown that pupils have some misconceptions about basic properties of inorganic substances available in cells and their functions. It has been detected that some pupils accepted the inorganic substance as an energy sources for cells. Also they mostly did not realized catalyst roles in cell metabolism. Although the carbon dioxide has been accepted by pupils as an inorganic substance, they were short of explain reasons. An other dilemma of students were did not explain connections organic and inorganic substance in cell metabolism.Key Words: Biology education, secondary school textbooks, cell, inorganic substances, misconception.
Collections