Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Hasan
dc.contributor.authorAktaş, Hiclal
dc.date.accessioned2020-12-29T14:05:26Z
dc.date.available2020-12-29T14:05:26Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438247
dc.description.abstractAlmanca Türk okullarında ikinci yabancı dil olarak okutulur. Türk öğrenciler Almanca öğrenirlerken belli başlı sorunlarla karşılaşırlar. Kuşkusuz bu zorlukların bazı nedenleri var.Bu çalışmada dilin karşılaştırılması ve aktarım hataları tanıtılmıştır. Her iki dilin özelliklerine ve yapısına bağlı olarak oluşan farkların sınıflandırılması yapılmıştır. Böylelikle Türkçeyi ana dil olarak öğrenenlerin en çok yaptıkları hatalar ve bu hataların kaynakları ortaya konmuştur.Çalışmanın son bölümünde aktarım hatası analizleri yapılmıştır. Diğer pek çok gerekçe gibi anadil yabancı dil derslerinde gerekli görülmüştür. Bu Türk öğrencilerin anadillerinin özelliklerini Almancaya aktardıkları anlamına geliyor.
dc.description.abstractGerman is taught as a second foreign language in the Turkish schools. Turkish students have some problems while they learn German. There are some reasons of these problems.Comparisons of the language and transmission errors were introduced in this study. It was classified depending on the nature of the characteristics and differences of the two languages. The most common failures of Turkish students and the reasons of these failures were introduced.Transmission failures were analyzed in the last part of the study. Mother tongue was found necessary in foreign language lessons as many other reasons. It means that Turkish students transport the rules of their mother tongue to foreign language.en_US
dc.languageGerman
dc.language.isode
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAlman Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectGerman Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleInterferenzfehler bei den Türkischen Deutschlernenden
dc.title.alternativeAlmanca öğrenen Türk öğrencilerin yaptığı aktarım hataları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmGerman
dc.subject.ytmTransmission
dc.subject.ytmTurks
dc.subject.ytmTurkish students
dc.subject.ytmError analysis
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmLanguage problems
dc.subject.ytmLinguistic mistakes
dc.subject.ytmStudents
dc.identifier.yokid416837
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid294156
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineAlman Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess