İlköğretim 8. sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ünitelerinin bazı aktif öğrenme yöntemlerine göre işleme imkanları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim öğretim faaliyetlerinde öğrenmeyi kolaylaştıracak ve verimi arttıracak yöntemlerin kullanılması çok önemlidir. Aktif öğrenme yöntemleri de öğrenme sürecinde zamanın ve performansın en iyi şekilde kullanılıp en üst düzey verimin alınabilmesini sağlamaktadır.Bu çalışmanın amacı ilköğretim 8. sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi ünitelerinin günümüzün en önemli eğitim öğretim anlayışlarından olan aktif öğrenme yöntemlerine göre işlenebileceğini ortaya koymaktır. Çalışmada öncelikli olarak konunun teorik boyutu ele alınmış; aktif öğrenmenin ne olduğu, avantajları, bu süreçte öğretmen ve öğrencinin rolü gibi konular ve yöntemlerin bir kısmı anlatılmıştır. Sonrasında ise anlatılan teknikler konulara uygulanmaya çalışılmıştır.Ele alınan tekniklerin her biri bütün ünitelere uygulanmaya çalışılmıştır. Yöntemlerden bazıları tüm ünitelere uygulanamamıştır. Bunda ünitenin diğerlerine göre çok daha soyut konuları ele almış olması veya çalışmada tanıtılan ve uygulanan yöntemler dışında bir aktif öğrenme yöntemiyle anlatılabiliyor olması etkili olmuştur. Sunulan etkinlik örnekleri araştırmacı tarafından din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde uygulanmış, ne derece verim alındığıyla karşılaşılan sorunlar belirtilmiştir.Çalışmanın sonunda din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde aktif öğrenme yöntemlerinin rahatlıkla kullanılabildiği ve ders işleme sürecini daha enerjik, öğrenilenleri de daha kalıcı hale getirdiği görülmüştür. Derse çok fazla ilgi göstermeyen veya çekingen olduğu için derse katılamayan öğrencilerin de sürece etkin olarak katılımı sağlanmıştır. Sınıf mevcutlarının fazla olması ve süre yetersizliği uygulamada karşılaşılan en önemli sorunlar olmuştur. Education and training activities to facilitate learning and the use of methods to increase efficiency is very important. Active learning methods are also used in the process of learning time and the best performance in providing the highest yield to be received.Primary objective of this study was the 8th classes in religious culture and ethics in today's units, which it sees the most important education is to present processed according to methods of active learning. The study primarily addressed the issue from the theoretical size of the active learning what it is, the advantages of this process, issues such as the role of teacher and student and a part of the described methods. Afterwards he tried to applied topics in the techniques described.Each one tried to apply the techniques discussed in all units. Some of the methods implemented in all units. Much more abstract than the others discussed this, we have taken the unit or outside the study and the methods applied in an active learning method introduced is anlatılabiliyor was effective. Presented examples of activities implemented by the researcher in religious culture and ethics classes, to what extent are the problems been efficiency.Religious culture and ethics course at the end of the study of active learning methods can be used easily and processing process of course the more energetic, more long-lasting learned was that it has made. Not show much interest in the course or is hesitant to attend the course as long as the students actively participated in the. Class is more than mevcutlarının and lack of time was the most important problems encountered in practice.
Collections