Fen ve teknoloji öğretmenleri ve öğretmen adaylarının üst düzey düşünme becerilerinin incelenmesi: Konya örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Fen ve Teknoloji Öğretmenleri ve öğretmen adaylarının üst düzey düşünme becerilerinden olan yaratıcı düşünme, problem çözme ve eleştirel düşünme yeteneklerine ne kadar sahip olduklarını araştırmaktır.Araştırmaya, 2010-2011 öğretim yılında Konya İli merkez ilçeleri olan Meram, Selçuklu ve Karatay İlçelerinde MEB'na bağlı okullarda çalışan 77 Fen ve Teknoloji Öğretmeni ile Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi AB.D.'ında öğrenim gören 120 öğrenci katılmıştır. Çalışmanın veri toplama safhası yaklaşık olarak 8 hafta kadar sürmüştür. Çalışmada öğretmen ve öğretmen adaylarının üst düzey düşünme becerilerini araştırmak için Torrance Yaratıcı Düşünce Testi, Problem Çözme Envanteri ve Eleştirel Düşünme Testi uygulanmıştır.Araştırma sonunda toplanan nicel veriler SPSS 15.0 (Statistical Package for Social Science) paket programı ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler de grupların homojenlik durumuna göre istatistiksel olarak incelenmiştir.Fen ve teknoloji öğretmenleri ve öğretmen adayları sınıf düzeyine göre gruplandırılmış ve sonunda beş grup oluşturulmuştur. Oluşturulan bu gruplar arasında istatistiksel analiz yapılmıştır. Yapılan istatistiksel analiz sonucunda ;1.Gruplar arasında yaratıcı düşünce, problem çözme ve eleştirel düşünme becerileri bakımından pozitif yönlü bir ilişki olduğu bulunmuştur.2.Yaratıcı düşünme becerisi bakımından gruplar arasında farklılıkların olduğu göze çarpmaktadır. Bu farklılık yaratıcılık dersi gören Fen ve Teknoloji öğretmen adayı 4. Sınıf öğrencilerin daha yaratıcı olduğu görülmüştür.3.Araştırmaya katılan grupların hepsinin eleştirel düşünme güçleri düşük düzeyde olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Fen ve Teknoloji,Üst Düzey Düşünme Becerileri, Yaratıcı Düşünme, Problem Çözme, Eleştirel Düşünme The aim of this survey is to investigate how much Science and Technology teachers and prospective teachers have Creative Thinking and Problem Solving and Critical Thinking skills of Higher Order Thinking Skills.This survey includes Science and Technology teachers at the primary schools of Ministry Education in center towns such as Meram and Selçuklu and Karatay and the students at the Science and Technology Department in Selçuk University Ahmet Keleşoğlu Education Faculty in Konya in 2010-2011 education year. The period of data collecting is about 8 weeks. In the survey, Torrance Creative Thinking Test and Problem Solving Inventory and Critical Thinking Test are applied for investigating the higher order thinking skills of the teachers and the prospective teachers.The quantitive data collected at the end of the survey are analysed with SPSS 15(Statistical Package for Social Science). The analysis carried out is examined in terms of the group?s homogeneous statue statistically.Science and Technology teachers and prospective teachers have been grouped according to class degree and five groups are obtained at the end. Statistical Analysis is applied to these groups. According to the obtained statistical analysis,1. There is a possitive relationship in Creative Thinking, Problem Solving and Critical Thinking Skills.2. It is obtained that there is a perceptible difference in Creative Thinking among groups. This difference shows that 4th grade prospective teachers of Science and Technology department are more creative.3. It is shown that all the groups in the survey aren?t so skillful in Critical Thinking Skills.Key Words: Science and Technology,Higher Order Thinking Skills, Creative Thinking, Problem Solving, Critical Thinking
Collections