Karikatürler ile zenginleştirilmiş fen ve teknoloji dersinin öğrenci başarısı ve tutumları üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, İlköğretim 7. sınıf Fen ve Teknoloji dersi öğretim programında yer alan ?İnsan ve Çevre? ünitesinin öğretiminde karikatür kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisini incelemek amaçlanmıştır. Araştırma, ön test-son test kontrol gruplu modele uygun deneysel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini 2010?2011 eğitim öğretim yılının 2. döneminde Isparta Mavikent İlköğretim Okulu'nda 7. sınıfta öğrenim gören 64 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma 32 öğrenciden oluşan deney grubu ve 32 öğrenciden oluşan kontrol grubu ile gerçekleştirilmiştir. Rastgele seçim yoluyla bir tane deney grubu, bir tane kontrol grubu belirlenmiştir. Deney ve kontrol gruplarında ?İnsan ve Çevre? konuları yapılandırmacı yaklaşım çerçevesinde işlenmiştir. Öğretmen deney grubunda karikatürler ile dersleri zenginleştirirken, kontrol grubunda dersi sadece yapılandırmacı yaklaşımın 5E modeline göre işlemiştir. Dersin işlenmesi her iki gruba da yanlılığı ortadan kaldırmak için öğretmen tarafından gerçekleştirilmiştir. Uygulama öncesinde ve sonrasında her iki gruba veri toplama araçları uygulanmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Leeming ve Dwyer tarafından hazırlanmış Alp ve arkadaşları tarafından Türkçeye çevrilmiş çocukların çevreye yönelik tutum ve bilgileri (CHEAKS) ölçeği kullanılmıştır. Türkçe versiyonunun Cronbach's alfa geçerlilik katsayısı 0.92 olarak rapor edilmiştir. Araştırmanın nicel verileri SPSS 17.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen nicel verilerin analizi bağımlı (eşli) ve bağımsız t-testi kullanılarak değerlendirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda elde edilen bulgulara göre; deney ve kontrol gruplarının son test puanlarının karşılaştırılması sonucu deney grubundaki öğrencilerin, kontrol grubundaki öğrencilerden daha başarılı olduğunu ve deney grubundaki öğrencilerin hedeflenen kazanımlara kontrol grubuna göre daha fazla ulaştığını söyleyebiliriz (P<0.05). Deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerin son-test tutum puanları karşılaştırıldığında aralarında anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir (P<0.05). Deney grubundaki öğrencilerin tutum puan ortalamaları yaklaşık 26 puan artarken, kontrol grubundaki öğrencilerin ise yaklaşık 16 puan artmıştır. Bu sonuçtan yola çıkarak, deney grubunun çevreye yönelik tutumlarının, kontrol grubuna göre daha fazla arttığını söyleyebiliriz. Bu araştırmanın sonucu, yapılandırıcı yaklaşımla fen öğretiminde karikatür kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına olumlu katkı sağladığını göstermektedir. In the current study, we aimed to investigate the possible effects of using the caricature which taught in the 7th class of Science and Technology lesson, `Human Beings and Environment? unit on students? academic achievement and attitudes. Our study is a experimental study which is suitable with the pre-test and post-test. The sample of this study is created with the 7th year 64 students of Isparta Mavikent Primary School in the 2nd term of 2010-2011 education-year. Our students were divided into two groups, named control group (n=32) and experimental group (n=32). The groups were randomly determined. The topic of `Human Being and Environment? was processed within the framework of the constructivist approach. Teacher enriched his / her lesson with caricature in experimental group and he / she teached her lesson according to the 5E model of the constructivist approach. Lectures were given by the teacher for both of the groups to avoid to be a side of one group. Data collection tool was applied to both of the groups before and after application. As a data collection tool we used Children?s attitudes towards the environment and knowledge scale, which was prepared by Leeming and Dwyer and translated by Alp et al. The effectiveness coefficient of the Cronbach?s was reported as 0.92 in its Turkish version. The quantitative data of the current study was analyzed by using SPSS 17.0 program. The quantitative data of the current study were evaluated by using paired sample and Independent Samples t-test. According to our findings, When we compare the last-test points between groups, we determined that the students in experimental group were more successful than the students in the control group. Additionally we also determined that the students in the experimental group reached their targets better than in the control group (P<0.05). When we evaluate the last-test behaviours we determined statistically differences between groups. Although the students in the experimental group were increased averagely 26 points, the students in control group were increased averagely 16 points. According to these results we can say that attitudes toward to the environment were increased in experimental group.As a result of our study, using caricature in science lectures, will increase the academic achievement and will provide contribution to their attitudes.
Collections